onsdag 25 mars 2009

Kärt återseende (gånger två!)


Ljuvliga Anna har lämnat aupair-livet i Frankrike för en kort stund och är i Sverige denna vecka. Hon och Mattias passade på att joina mej och Tobbe Knutsson på Hembageriet i Töreboda! Knutte fick försenat födelsedagsfika från mej! Och visst är han söt?!


Sedan har även min kamera återvänt till mej efter en och en halv vecka i fångenskap på Sjöviks folkhögskola! Senast jag hade den tog jag ca 75 bilder på mej själv, eftersom jag ville uppdatera min profilbild på facebook. Jag är ingen poser, samtidigt som jag inte heller kan se naturlig ut på kort. Dessutom har jag aldrig tagit kort på mej själv. Taskig kombination, så ni kan väl lista ut att ca 99% av korten såg ut som skit. Men jag hittade i alla fall ett halvbra kort som jag sedan valde.

När jag fick tillbaka kameran från Josef upptäckte jag att jag inte hade raderat de fula korten från kameran. "Vilken tur att Josef inte har kollat på korten i min kamera och sett alla dem!" tänkte jag.
Ellinor: Tack för att du lämnade tillbaka kameran som jag glömde!
Josef: Inga problem. Men varför hade du så många bilder på dej själv?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska väl bara vara så att man själv tycker att man ser konstig ut på bild...... Fast jag kanske ser ut sån i verkligheten? =P

Anonym sa...

Smaken är som baken...
Personligen tycker jag att Anna är väldigt söt på bilden!

//GA

Ellinor sa...

Knutte: Det är ju en jättefin bild!

Tom: Jo, vi har märkt att du har en dragning till unga töser! ;)

Josef K sa...

Ellinor var det en ful bild på mig som jag tagit också? Eller tog jag bort den?

Anonym sa...

Elliss, nu förstår jag inte hur du tänker, Anna är väl 19 år? Det är ju ingen ung tös, det är ju en mogen kvinna!

//GA

Ellinor sa...

Josef: Jag såg ingen, så du måste ha tagit bort den. Du oroar dej över en bild, då förstår du kanske min ångest när jag hade över 50 st som du kunde se..

Tom: Känner du Anna? Känner du alla jag känner?

Anonym sa...

Åh Ellie det var underbart att träffa dig med!
Men ser nu att det varit en liten diskussion om mig här... Vem är denne Anonym? Känner jag dig??
Och Knutte du var jättefin på den bilden ju:)

Anonym sa...

Hej. Tur jag läser din sida ibland.
Nu fick jag reda på vart Anna tagit
vägen. Visst saknades hon på decemberfesten? Det är inget fel med Anna men hon är lite ung...
:-)
Tommy j.

Ellinor sa...

Anna: Den ene anonym (eller GA) är Tom, en man i sina bästa år som gör allt för att bibehålla sin image, vilket går ut på att jaga unga töser! Tyvärr kan han inte få mej, eftersom jag är upptagen, men nu har han upptäckt att jag har en söt kompis som heter Anna. Om du har tur kommer han börja trakassera dej också!
Nej, skämt åsido, Tom älskar att driva med mej och han har säkert kollat upp vem du är genom din blogg (som jag har länkat till). Om han inte redan har träffat dej? Han har nämligen fotografiskt minne och kommer ihåg ALLA han träffar. Läskigt.. För en närmare presentation av Tom, läs detta inlägg: http://ellie13.blogspot.com/2008/09/ett-annorlunda-mte.html

Anonym nummer två är Tommy J som alltid insisterar på att heta Anonym och sedan skriva under med sitt namn.

Och visst är Knutte jättefin på bilden!!