fredag 6 mars 2009

Ett sms man INTE vill få

Direkt efter träningen upptäckte jag att jag hade fått ett sms -från pojken min! "Yes!" tänker jag och läser sms:et:

"Hej. Tåget har börjat brinna men det är nog ingen fara. Lite rök har ingen dött av."

WHAT? Jo, Josef, rök har folk faktiskt dött av! Jag ringer upp honom direkt, och möts av telefonsvararen. Jag prövar igen 20 minuter senare, samma sak igen.. Jag ringer hans föräldrar "Han ska komma med en buss nu, han blir hämtad. Ja, här kommer bilen. Men.. ingen Josef.."
SJ visste inget om någon tågbrand och Josef kom inte heller med buss nummer 2.

Men Josef kom hem ändå. Det visade sej nämligen att Josef inte alls skulle komma med buss, för han hade åkt med Kinnekulletåget. De hade "åkt om" varandra och Josef valde att använda sej av sina två vackra ben för att komma hem. Röken var bara vattenånga (om jag fattade rätt) och Josefs mobil var inte kontaktbar på grund av att batteriet hade dött (ovanligt? -nej.).

Så, ett tips till alla lovers därute: Sms:ar ni sådana här dumheter till tjejen, se då till att höra av er, eller åtminstone att hålla mobilen vid liv!

6 kommentarer:

Anonym sa...

När du skriver Beach Boys så menar du Mike Love aka Satan, och inte alls nån av Wilsonbröderna, som är det riktiga beach boys. Antar jag. Brian Wilson spelar nog inte i Sverige igen på länge. Men det är fortfarande nåt att lägga på minnet.

Anonym sa...

Bäst just nu: kutiman
http://www.youtube.com/watch?v=AzZi-btc8AA

Ellinor sa...

Marcus: Jag vet.. ingen Brian Wilson. Det var det första jag kollade upp.

Och tack för musiktipset!

Rasmus sa...

Vattenånga? Åker han med ånglok?

Josef K sa...

Jag åker med rälsbuss, och det var ånga från olja som droppade ner på avgassystemet som ledde till mycket kraftig rökutveckling.

Anonym sa...

OK,
Nu har ju inte jag ditt mobilnummer men får jag tag på det så skall jag tänka på din uppmaning :-)

//GA