lördag 12 januari 2008

12 timmar i en buss

är vad jag har att se fram emot. Vi ska åka till Wien med laget, och spela vår returmatch mot Vienna Flyers. Har hört att Wiens innerstad är otroligt fin, men jag tror inte vi hinner se något av den.

Idag var jag och Emma på IKEA, och jag köpte en matskål för 0,29€ (har råkat slå sönder mina två djupa tallrikar), en skrivbordslampa för 3€ (kommer att behövas när Bengt kommer i februari, och man verkligen kommer att plugga) samt batterier.

Pratade med Linus igår, och han hade pratat med en tatuerare som hade en teori, nämligen att: tjejer som inte är nöjda med sitt utseende kompenserar det på andra sätt, t.ex. genom en stark personlighet, intelligens och "gudomlig sex".
Jag vet inte riktigt om jag håller med om det där.
1. Om man inte är nöjd med sitt utseende kan det ofta bli så att det drar ner ens personlighet, eftersom man inte vill visa sej själv/stå i centrum för mycket.
2. Intelligens är något man bara kan öva upp till en viss del, och jag tror det är något som man övar upp tidigt, innan man blir riktigt medveten om sitt utseende.
3. Och det där med sex. Man måste ju vara två för det, och då hänger det ju lite på den andra hälften också.
Jag vet inte, kanske finns det en poäng. Fast, Linus, jag känner mej fortfarande inte träffad, mest för att jag faktiskt är nöjd med mitt utseende. haha.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men du måste hålla med att det måste funka ganska bra som motivationskälla? "Om jag inte har det här så kan jag glänsa i det här."
Liiite rätt har jag väl ändå?

Anonym sa...

bra sagt Ellie.

"jag har inte alls sagt A, ja vet en sak som jag inte får tala om för dig, sa jag" (prostens barnbarn..)

hoppas det funkar med bussresan o att du får se lite wien
kram'12

Anonym sa...

"Wien är en fin stad. Skulle du vilja se mera av Wien kan vi nog ordna att åka över Wien när vi kommer i juni.
Lycka till med matchen.

Puss och kram

Anonym sa...

Jag tror Linus bara är orolig för att han inte kan få en snygg tjej och försöker hålla hoppet uppe på andra sätt. hehe.

(obs. bara ett skämt)

Anonym sa...

Fast om man hade behövt vara två för sex så hade ju inte Linus fått sig så mycket. Vilket han faktist får. Av sig själv.

Ellinor sa...

Linus: Klart att man vill kompensera, men jag tror inte att man gör det med en stark personlighet. Däremot tror jag att många gömmer sej bakom humor. Och ingetlligensen föds man med, men man kan säkert skaffa bra betyg ändå, och det tror jag en del med lite sämre självförtroende utnyttjar. Det, eller det som du sa: en specialegenskap, något som jag kan, och som jag är (någorlunda) ensam om.
Och litar man inte på sitt utseende, vågar man inte skryta med sex, hur gudomligt det än är..

Sus: Du och prosten. Det är ju hopplöst.

Mamma: Hann inte se någonting, det skulle vara jättekul att åka över Wien. Fast det är fotbolls-EM i Basel då..

Fredrik: Linus kan inte hålla hoppet uppe, för teorin kan bara tillämpas på tjejer ;)

Marcus: Så sant, så sant.