måndag 14 januari 2008

En god bok

är något jag alltid har tyckt varit överskattat. Men nu tror jag att jag har ändrat mej. Det finns nog inget så avkopplande att göra än att läsa en "god bok". Just nu håller jag på med Terry Pratchett, en massa roligt nonsens och fullproppad med ordvitsar. Ångrar att jag bara tog med mej en Terry Pratchett-bok hit, har ju bara 70 sidor kvar i den nu. Men får väl ta med två till (eller tre) när jag åker hem till påsk.

Just det, har jag sagt att jag kommer hem till påsk? Bara för två veckor, men ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I knew it!

Jag visste att de var rätt sorts böcker för dig.

Tio poäng till Fredrik *segerdans*

Ellinor sa...

Japp, kära broder! Helt perfekt. Älskar hans blandning av nonsens och dramatik. Det är inte bara roligt babbel, utan det ligger saker bakom (ofta kritik) samtidigt som det går framåt i själva berättelsen.

Hoppas alla böcker är lika bra som denna! (Lords and Ladies)

Kramar i mängder!

Anonym sa...

Nja, alla kan jag inte lova. Vissa är lite mer i "bakgrunden" bra böcker i sig själva, men inte riktigt Pratchettkvalitét.

Men sedan finns det de där briljanta stjärnorna i bokmörkret. Thief of Time, Nightwatch och The Last Hero speciellt

Josef K sa...

bla älskling
och också bla att du kommer hem
det gillar vi¨