söndag 27 januari 2008

Undenäs, holy crap!

Jag bor ute i bushen, det finns inte många svenskar som vet vad Töreboda är, och Halna ska vi inte ens gå in på.
En gång sa min kära svärmor "Ellinor, visst är det helt otroligt att dina svärföräldrar känner till stället du bor på?!" och ja, det är det. Här får man tag på en kille, och så visar det sej att han har bott i Forsvik av alla ställen, och hans föräldrar vet vad Halna är.

De flesta på min kurs kommer från Göteborg med förorter, eller Stockholm/Uppsala-området. Men, Rasmus kommer från Vingåker och känner faktiskt till lite om Skaraborg, eftersom han brukade spendera somrarna i Hjo. Sara, som är hemmahörande i Värmland, är född på KSS i Skövde och har bott i Sjötorp. Hon säger till och med "Luschsta" och inte Lyrestad, det ni!

Men, de har ju inte haft koll på Halna. Ingen här har riktigt förstått var jag kommer ifrån. Det blir liksom som om jag pratar om Halna hela tiden, men att alla andra tror att Halna bara finns i min fantasi, för dem är det inte verkligt. (Jag vet inte varför, men det enda jag kan tänka på är när Viktor J såg bandy på TV:n och utbrast "Pappa, bandy finns på riktigt!")

Det kommer att börja 3 nya personer på måndag. En kille kommer från Karlsborg, och det är bara jag och Rasmus i gruppen som vet vad Karlsborg är. Bengan minglade friskt på kinesrestaurangen och pratade om kursen och om nya elever osv. Då frågade Rasmus: "Men han killen, han kommer väl från Karlsborg?" varpå Bengan svarar: "Egentligen Undenäs."
Ellinor: "Undenäs, holy crap!"

Det är helt otroligt, utav alla människor som skulle kunna plugga tyska i Innsbruck så vet 2 av 15 var jag kommer ifrån, och nu ska en kille från Undenäs börja plugga med oss. Världen är liten, men det har ju konstaterats ungefär 1 miljon gånger förut.

Update: Saras efternamn Undevall kommer just ifrån Undenäs. Hennes släkt kommer tydligen därifrån. Det är ju heeeelt otroligt.

4 kommentarer:

Josef K sa...

vad sjukt. Vet du vem det är?? JGa vet vad undenäs är.

på tal om att världen är liten också så var det roligt nu på rättvise-kursen. för vi (hela kursen) gick igenom den nya kritiken i rapporten "vad rättvisemärkt inte berättar" och efter ett tag frågar lisa (en av tjejerna som var med från skolan och är med i rättvisegruppen här)vem det var som hade skrivit den, och namnet upprepades var på lisa säger "Va, men han känner ju jag." Då vosar det sig att den som har skrivit denna rapport är lisas kompis pojkvän.

också lite sjukt

Anonym sa...

Holy crap! höhö. jag vet till och med vart din postlåda bor! ;)kul och hitta några nya bloggar också! det händer inte heller så ofta. dock inte lika ovanlgit som att komma från undenäs/halna... :p ses sen!

Anonym sa...

Undenäs är nice, där är vi konfirmerade :) På tal om konfirmation: Thomas Jarvid hade visst fått för sig att han var min konfirmandledare, fast det var han inte alls! Spännande, va?

Och detdär ordet man kan sätta i slutet på varje mening är "not". Typ när det regnar: "Åh, vad fint väder det är idag... NOT!"
Jag vet, det verkar intelligensbefriat. Men vad gör man inte för att verka ungdomlig?

Anonym sa...

Hola. Du är utmanad. :)

http://gottisbarn.blogg.se/1201630156_7_sanningar_om_mig_sj.html#comment