torsdag 24 januari 2008

Så går det när man tar på sej ansvaret

Idag har vi sista lektionen på kursen del A. "Kan vi inte gå ut och äta, för att fira att kursen är slut, och säga hejdå till dem som slutar?" föreslog Emma och Julia. Jupp, sa jag och tog reda på vilka som ville med ut och äta.

Efter en del research kom jag fram till 16 personer, så vi bokade bord för 16 personer. Sedan bjöd jag en ny tjej: Susanna. Markus rapporterade att han också kommer -och tar med sej sin fru. Sedan mejlade Ellen vår lärare + Bengt, och på lektionen senare ikväll får vi väl fråga vår Landeskunde-lärarinna också.

Vi har ett bord för 16 personer, och vi blir kanske 21, eller 22 om Bengt tar med sej tjejen sin.
Tusan att jag ska anordna allt, och så går det helt fel... Men, vi har tur att det är på en kinarestaurang. De är alltid så trevliga, och det kommer att vara ett långbord. Det går säkert att mosa in en extra stol här och där. Och vilken restaurang har tackat nej till fler betalande gäster?

Nu ska jag skumma igenom listan på boende i Rössl (studenthemmet) för att se om det finns någon annan nyanländ svensk som man kan dra med sej, nu är det ju kört ändå.

(och provet var verkligen helt omöjligt, som Jenny skrev på förra inläggets kommentarer..)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt trevligt! Jag gillar mycket folk iaf.

vad jag egentligen skulle säga va att jag inte alls fått nåt mail av dig..så du inte tänker att jag inte svarar:det är för att jag inte läst.
ha de fint kram'12

Josef K sa...

Hade ni trevligt på middagen??
OCh jag tycker att du är duktig som donar och står i. så är det.

Anonym sa...

Precis, visst får man? Dessutom följer man ju dag för dag, det blir en viss skillnad mot när man träffas kanske en gång under två månader...
Tack! Jag hoppas du får en trevlig helg, du med! :) kram!