måndag 21 januari 2008

Ett nytt år är här

Jag vet, jag är lite seg. Tänkte bara säga att jag aldrig har förstått det där med att starta på nytt eftersom det blir ett nytt år. Efter julledigheten är man snarare mer trött än utvilad eftersom man måste: hinna med hela släkten på 14 dagar, oroa sej för julklappar och ekonomi, samtidigt som det är becksvart utomhus -och ingen snö finns det som lyser upp i mörkret heller.
Den som hade som nyårslöfte att dricka eller röka mindre, eller kanske att börja banta har säkert bara ångest efter allt matintag och festande. Ska man ändra på sitt liv ska man göra det för sin egen skull, utan panik-känslor.

Jaja, slut på Ellinors konstiga tankar. Det jag egentligen hade tänkt att göra var att kora "den skönaste kommentaren år 2007". Vinnaren är: Kristian Luuk! Som kommentator under Eurovision Song Contest* kläckte han ur sej den mest klockrena jämförelsen någonsin när han sa detta om Ukrainas bidrag: Iprenmannen möter Dame Edna.

* Ja, jag ser på Eurovision, och på Melodifestivalen också! Varje år väntar man på något bra, men.. det kommer inte. Men, vi vet ju alla att det är jakten som är hela spänningen.

7 kommentarer:

Josef K sa...

Ellinor jag måste bekänna en sak.....

Jag ser också på melodifestivalen.

Men det visste ju du. För vi ser ju dne tillasmmans ibland. Eller hur.

Anonym sa...

Jag är en slav under melodifestivalens lagar. Och vet ni vad? Den 16e februari är det Lasse Lindh som står på scenen! Härligt! :)

Jag måste få hålla med dig om att man allt som oftast blir besviken över bidragen, men det är jakten som är grejen, det är det. Ha det gott! :) kramarimassor.

Rasmus sa...

Minsann, Josef har kommit ut som schlagerbög :P - Själv följer jag det hela slaviskt och brukar alltid se det med mina kära vänner, vilket inte helt sällan slutar med att man slänger tomma PET-flaskor i väggen på grund av all dålig musik som folket röstar fram. Och så kommer då det året då man missar det hela på grund av utlandsstudier, och då visar det sig att Lasse Lindh ska vara med.

Anonym sa...

Jösses. Vad är det för vänner du har egentligen?
För det första: Om man slänger pet-flaskor i väggen av ilska under melodifestivalen för att det är dåligt så är man antingen:
1. Fruktansvärt korkad som inte insett det tidigare.
2. Fruktansvärt korkad som ser på det nykter och förväntar sig underhållning.

Och jag har alltid trott att Melodifestivalen är till för att killar ska kunna samla sina kompisar för en drogfri fest som i sjävla verket är till för att komma ut ur garderoben.

Nu är jag fruktansvärt fördomsfull. Och jag gillar det. För att försvara mig skulle jag kunna säga "men som du vet har jag massa vänner som är homosexuella", men det har jag inte. I själva verket tror jag på övermänniskan och den ariska rasens fortlevnad. Fast nu ljög jag igen. Jag har tråkigt och skriver en lång kommentar för jag inte vet vad jag ska blogga om.

För det andra. Kristian Luuk är världens bästa människa. Videokväll med Luuk var ett helt underbart bra program. Han är ett geni.

Anonym sa...

Jess, http://www.youtube.com/watch?v=mfHY4TWwT0Q.
Banan-biten finns på 2:15.
Huvud-biten finns på 3:55.
Väder-biten finns på 4:35.

Jadå, om inte annat så kommer det nog många bilder efter helgen! :)
Ha det toppen! kramar.

Josef K sa...

att det skulle bli så här för att man kommar på melodifestivalen med sin flicka. där ser man

Ellinor sa...

Josef, jag hoppas verkligen att du menar "kollar" och inget annat...