tisdag 22 januari 2008

Inte en vacker dag, men jag är helnöjd

Vädret har varit regnigt och mulet, bergen har man inte kunnat se idag. Men idag har varit helt OK, faktiskt t.o.m. lite bättre än helt OK. Jag skrev det näst sista "provet" och det gick bra. Vi fick välja vilken bok/historia som heslt som vi har läst under kursen och skriva vad vi ville om den, ca 500 ord. A piece of cake. Nu är 90% av kursen avklarad, de resterande 10% kommer på ett prov imorgon.

Sedan gick jag på shoppingrunda, laddade på förrådet av skolsaker inför Bengans ankomst, köpte även hudkräm, en present till Olivia, pins så jag kan sätta upp saker på den tråkigt tomma väggen, samt kollade efter en present till mamma och en till Josef.
Det är så skönt att bo i en stad, då kan man gå runt och kolla i affärer precis när man vill och få ner shoppingsuget även om man inte köper något. Fyllde på matförrådet gjorde jag också.

Har också dratt ihop alla människor i klassen, så vi ska fira slutet på kursen och gå på restaurang på torsdag. Men: Dagens höjdpunkt: Jag chattade med mamma och Sonja -samtidigt -på tyska! Mycket duktigt gjort av mej, tycker jag. Sedan har jag och Emma diskuterat att åka till Wien någon dag, och kanske släpa med Julia och lite annat trevligt folk. Ser fram emot det något enormt!

Morgondagen: 50 retoriska figurer ska paras ihop med 50 meningar. Jag skummade igenom allt tidigare idag, och 8 kan jag bombsäkert! Resten får morgondagen utvisa. Egentligen spelar det ingen som helst roll, eftersom det bara är 1/10 och läraren har under sina tre år som språklärare för svenskar och amerikaner aldrig gett någon IG.. Som min käre far alltid säger: Don't worry, be happy. Jag anar att han har snott det någonstans ifrån, men, det har han ju med allt. Nite nite

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du, bild kommer i sinom tid. :) Absolut! Men idag har vi varit aningen bättre vänner, faktiskt. Man vänjer sig väl om man tvingas leva med varandra 24 timmar om dygnet.

Hoppas allt är väl med dig. Inte setts sen Luleå ju. Och så mycket som vi pratat över Internet har vi nog aldrig pratat, egentligen. Eller?

Skönt att kunna veta att det går bra för en härlig vän som vågar kasta sig ut ensam, i alla fall. :) Ha det toppen! kramarimassor.

Anonym sa...

Hoppas provet gick bra, förresten! :)

Jenny sa...

Synd att provet var helt jävla omöjligt bara.

Josef K sa...

hej tjej. jag tycket att det är bra och skoj att det går bra för dig. Bra tjej är du. Sen så är det tur för dig att du bor i stan men det gör inte jag. Och jga måste ju skaffa fram en present till dig också. Men jag ska ju till stockholm nu i helgen så jag kanske kna hitta nått där om vi har tid till det. på tal om det så har jag läst den där rättvise rapporten och den innehåller väl vissa grejer som man kan ifrågasätta, men annars så tycker jag mest att den var partiskt skriven.