onsdag 9 januari 2008

Käre Rasmus

Msn, 23.30-tiden onsdagen den 9:e januari 2008
(Bakgrundshistoria: Ramsus är med i min tyskagrupp, och jag brukar leka mamma åt honom ibland. Mest för att han är så tacksam att driva med. Han byter sin bild på msn ungefär en gång i timmen, och hans rumskompis Arne S har alltid ruskigt stökigt. Enligt Rasmus blogg använder Arne S rummets golv som: "bokhylla, klädhängare och kylskåp". Just nu jobbar Rasmus på att bevisa att Arne S är en gris, och få Arne S utkickad, alternativt få ett annat rum åt sej själv -utan Arne S.)

Ellinor säger: gå och lägg dej
Ellinor säger: och byt bild, det är på tiden
Ellinor säger: !
Rasmus ohne e säger: hahahaha
Rasmus ohne e säger: gutten nacht på dig

Ellinor säger: detsamma

Ellinor säger: och medan du ändå är igång kan du ta och plocka undan Arne S' skor och resväska som ligger på golvet
Rasmus ohne e säger: hur vet du det?
Ellinor säger: jag är synsk, haha
Rasmus ohne e säger: det var ju kul, fast det är ioförsig bara två av alla saker som ligger där så
Ellinor säger: ja, det är ju bara att chansa på nåt!
Rasmus ohne e säger: jag får snubbla på det sen
Ellinor säger: *håller tummarna*
Ellinor säger: hehe
Ellinor säger: nite nite
Rasmus ohne e säger: och så ska jag ha teaterblod på mig så det ser ut som jag skadat mig
Rasmus ohne e säger: ja, godnatt!!
Ellinor säger: go for it!


Tycker om dej Rasmus. Jag har nog aldrig träffat en människa som är så enkel och komplex på samma gång, förutom Lajnus såklart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag där igen, Ellinor. Komplimang eller förolämpning?

Anonym sa...

Men jag då?

Är jag så lätt att förstå mig på?
Eller är jag bara komplex?
:)

Ellinor sa...

Linus: Du vet att det är en komplimang, det finns ingen som du (inte ens Rasmus kommer i närheten).
Fredrik: Du är den svåraste nöten av dem alla, men jag är van vid dej. I 20 år snart har jag bara tagit allt jag har tänkt, och gjort helt tvärtom, och vips! Så blir det min tvillingbrors tankar. Detta gäller för det mesta, förutom:
-krig
-fanatism
-humor
-familj
tror jag. Men när jag stöter på nya bekantskaper som också har denna egenskap tar det en sisådär 10 år att vänja sej. Jag är bara inte van vid Linus och Ramsmus tankegångar än.
Många kramar till dej förresten. Du är bäst.

Anonym sa...

Tycker om dig med, du är bäst i stan helt enkelt! :)