torsdag 6 december 2007

Djupa spår

Sitter och slösurfar, stöter på Kents låt "Ingenting", skön att lyssna på.
-Och då börjar det, tänkandet. Jag känner hur orden sakta kommer till mej. Jag vet inte hur, det bara dyker upp, en random Kent-fras. Jag går vidare, och kommer helt oundvikligt in på min favorit-rad


ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss -ni står still

eller, egentligen är det hans.. På en och samma gång känner jag saknad, och vrede. Musiken får mej alltid att tänka på honom. Vad man än gör finns han där, allt kan kopplas ihop med honom; musiken han lyssnar på, musiken han har gett mej, stunder vi har haft tillsammans, åsikter han har eller inte har, de fåniga orden han brukar säga till mej när jag argumenterar emot honom, hur arg han blir när något inte går som planerat, sättet han ler på, vad sött det är när han spelar gitarr och biter sej i tungan när han koncentrerar sej extra mycket, hur han luktar trygghet och starkt och ömt på samma gång, värmen av hans hud.. I saknaden efter min pojkvän blir jag också arg, arg på alla jävlar som inte förstår. Hur svårt kan det vara? Om jag säger att jag verkligen älskar honom, varför skulle det vara annorlunda eller mindre värt än någon annan kärlek?
-För att vi blev tillsammans när vi bara var 15? Det betyder ju inte att vi inte vet något om kärlek. Och det betyder inte att vi är tillsammans för att det är det enda vi känner till. Den som känner mej vet att jag endast nöjer mej med det bästa, och nu när jag har insett att jag verkligen har hittat det, är det inte gott nog för min omgivning?!

Men, nu när jag tänker på det, så spelar det ingen roll, för..
ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss -ni står still



Men du som känner mej bättre än alla andra, vet vilken som egentligen är min favorit. Mest för att den påminner om dej, om din bestämdhet och ärlighet
Jag älskar när du visar att du vet att du har rätt,

och rätar på din rygg, det är det rakaste jag sett

6 kommentarer:

Anonym sa...

På något sätt tror jag att den här resan är nyttig för dig, Ellinor. Sällan har jag sett någon uttrycka sin kärlek så starkt som du, och det är väl tillräckligt för att bevisa att alla idioter har fel? Inte sant?

Anonym sa...

Bra skrivet.

Anonym sa...

jag tror starkt på er.. det har jag alltid gjort sen första gången jag såg er tillsammans.
Kram Jea

Josef K sa...

Ååååååå min tjej jag saknar dig.
Kunde aldrig ha uttryckt det bättre själv, det vet du. Mmmm tycker om dig en hel massa. Aouwa.

"Den vakraste stunden i livet, var den när du kom."

Anonym sa...

Ja, bra skrivet. Det är underbart att kunna känna så starkt, verkligen, alla kan inte det! O ni ska veta att det är gött o va med er! Lycka till o håll ut dom sista dagarna :):)

kramar'12

Anonym sa...

Jo, lite skum e Burton allt, men det finns inte nån som kan karakterisera det bättre än Johny Depp! Kollade du på klippet där han sjunger? han e fakitskt riktigt grym....yeh
ha en bra dag kram'12