tisdag 19 februari 2008

Frågor

Frågorna har haglat över mej de senaste dagarna. En hel del "Hur gick skidpremiären?" men också förvånansvärt mycket "Hur känns det att snart vara 20?". Tjaaa.. det känns väl inget speciellt, jag är ju fortfarande bara jag. Man kommer väl bara att förändrars i andras (främlingars) ögon, när man kan presentera sej som 20, och inte som en simpel tonåring.

Skidåkningen gick hyfsat. Vi åkte i barnbacken halva dagen (5-6 åk), sedan drog vi upp till toppen, käkade medhavd matsäck och njöt av solen (toppen på min förut vita näsa njöt lite för mycket, men det har nog lagt sej tills imorgon). Vi var modiga och tog en blå backe ned, som enligt våra skidvänner har en del inslag av rött. Självklart gick det utan några större svårigheter, det är ju bara att ta det lugnt och försiktigt. Så, jag är inget proffs direkt, och tekniken sitter nog inte ett dugg som den ska, men har man bara lite sunt förnuft ordnar sej det mesta.

Och på tal om födelsedag -jag har en önskelista!
  • ett par klarblå, lite spetsiga ballerinaskor i strl. 37
  • Vagabond Ares "myggjagare" svarta strl. 37
  • söta tygportmonnäer
  • digitalkamera
  • elektrisk tandborste
  • en kuvertväska, i svart eller i en väldigt utstickande färg (gul, grön, lila, röd..)
  • DKNY-parfymerna Red Delicious eller Be Delicious
  • en till dag i skidbacken!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skrev en maffiosolång kommentar angående dina reflektioner om livet, i ett äldre inlägg. Det gick åt helvete med allting. The story of my life. Det publicerades aldrig. Så bara för att du inte ska gå helt lottlös så kan jag skriva en glad-hästtjej-på-16vårar-kommentar:
DeN pArfYmEn haR JaG fAsT fÖR MäN!!!!

HeJ dÅ gUmMan hopPas dU hAr dEt bRa I liChTEnStEiN!!!1! iIiiIiiIIH!

Anonym sa...

Gud va fånigt det blev när namnfältet inte skiljde på gemener och versaler. MaRcuS SigNinG oFf.

Hoppas du lägger märke till mitt missbruk av Herrens namn och förpassar mig till helvetet där jag hör hemma.

Ellinor sa...

Too bad, hade gärna vela läsa den där kommentaren, antar att du skrev den till "Det är inte tanken som räknas", ett inlägg där jag nästan hade hoppats på lite diskussion mellan dej, Lajnus och bror min.
Men min bror är lat när det gäller att kommentera på min blogg (han nappade inte ens när jag drog upp barndomsminnen som när mamma svor på tyska!), och Lajnus hade nog precis drabbats av en alla hjärtans dag-deppperiod, och du har inte varit aktiv på en vecka eller så... så det sket sej.

Och varför lägga sådan energi på att blanda stora och små bokstäver?? Men, jag har ju aldrig riktigt förstått dina prioriteringar..

Anonym sa...

nu är jag ju inte helt säker på vilken amanda du menar men hur som helst så känner jag båda genom bloggen :)

socialt nätverk det där...

och fan vad skönt det låter med skidor... jag gör motsatsen och drar till beachen imorgon, inte fy skam det heller ;)

Anonym sa...

??? Vilka barndomsminnen???

Lat och lat, UPPTAGEN är ett ordval jag skulle vilja föredra ^^

Angående presenten så tror jag att du får den vid påsk ist.
Jag är inte bra på att skicka paket med post.