fredag 22 februari 2008

Tack?

Mejl från mor min: "Hej Ellie Jag har köpt en elektrisk tandborste till dig i födelsedagspresent. Jag tänkte du kan ta med dig den till Österrike när du åker tillbaka efter påsk."

Happ. Ellinor som verkligen absolut inte gillar överraskningar och presenter. Nej, nej, no hard feelings, the big 20th birthday surprise är inte alls förstörd..
Det är helt ok faktiskt. Förväntade mej att mamma skulle köpa en, eftersom jag vill ha en men inte vill lägga ut pengar på dej själv.*

Men en överraskning bjöd hon faktiskt på. I nästa mejl fanns en bifogad fil, och det stod något kryptiskt om "en liten kul grej" så jag skulle få veta "vad vi som jobbar på kontor har för oss". Och vad fick jag?
-En privat strippshow à la Powerpoint.
Av det jag kunde utläsa hade detta mejl cirkulerat bland kontorskvinnorna i Töreboda kommun. Då kan vi konstatera: Kvinnor som jobbar på kontor har alldeles för mycket mejlkontakt med andra kvinnor som jobbar på kontor och alldeles för konstig humor för sitt eget bästa.. men de har allt en smula självdistans också.

*Sedan vet jag att mamma är tillräckligt intelligent för att köpa en elektrisk tandborste med ett rimligt pris, något som min rumskompis mamma inte verkar ha förstått. Carinas julklapp såg jag nämligen i affären häromdagen, och den hade en prislapp på sisådär 120€.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kvinna. Världens sämsta kön.

Rasmus sa...

Jag har jobbat som sommarvikarie för en "kvinna på ett kontor", så jag känner till fenomenet mycket väl. De mest vulgära mejlen kom förvånande nog från kvinnorna på Nordea.

Anonym sa...

Jag tror att presenten jag spanat in kommer att passa dig.
Men vi får väl se. Jag hoppas den blir en överraskning iaf