söndag 10 februari 2008

Är jag Sverker?

Ojsan, kom precis på mej själv med att härma Sverker Olofsson när jag läste igenom mejlet jag hade skrivit till mamma:

"Jag har varit duktig och borstat ordenligt med den nya, karies-borttagande, tandkrämen. OCH MINA TÄNDER HAR BLIVIT GULA! -Ill-gula. Ska det vara såhär? Det kanske är en tandkräm som motverkar karies, men den förebygger inte tandsten direkt. Jag kanske har blivit paranoid, men jag har för mej att på den korta tiden av 1,5 veckor har det bildats tandsten på mina tänder nere vid tandköttet.
Kan du ringa tandvården och fråga om det ska vara så? För jag tänker inte missfärga mina tänder för att få bort två små hål. Då borrar jag hellre i mina VITA tänder. För de var vita förut."

När blev jag sånhär? Ska det vara såhär?

Och den där so called "tandkrämen" (som ser ut som lim, smakar simbassäng och har en konsistens som inte kommer i närheten av hur en tandkräm ska bete sej) kostade mej 167 svenska riksdaler, och jag har bara hämtat ut en av två "tuber".. Lucky me.

Inga kommentarer: