söndag 3 februari 2008

Händelserik vecka med nya svenskar

Denna vecka har varit helknasig.
  • Torsdag: 10 svenskar åker till IKEA, och vi lyckas tappa bort en av de nya tjejerna.
  • Fredag: Husföreståndaren upptäcker att en svensk hyr ut sitt rum till en av de nya svenskarna i andra hand, och gör ett litet besök. Ute på måndag var beskedet, redan på lördagen var ett nytt rum fixat.
  • Söndag: Den andra nya svenskan bryter benet första dagen i backen. Hon hade ändå tur i oturen: Hon bröt det lilla benet i vaden "vadbenet" och inte skenbenet. Resultatet: 3 veckor med kryckor och en stöttande elastisk binda.

Sedan var det någon galning som tänkte hoppa ifrån bron i torsdags kväll, men ambulansen och X antal poliser dök upp och fick stopp på vansinnet.

Och för att svara på en fråga jag fick i mina kommentarer: Jo, jag sover, men det är skönast att skirva på bloggen på kvällen innan man går och lägger sej. På senaste tiden har jag skrivit inlägg ovanligt tidigt på dygnet.

4 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej, tack för de fin orden...Joo visst är jag en pysselgalning....
Tack för du gillar det jag skriver...kul att någon gör det!!!
Du skriver väldigt bra o kul du med:)
Är precis som dig....Skriver på dygnets tidigaste timmar...som nu...kl är o1.42.

Ha cet gott där nere...vi hörs!!!
Kram M

Anonym sa...

Ni lyckades tappa bort nån på IKEA? Been there, done that. Hoppas att den här veckan inte bjuder på lika många obehagliga överraskingar! :) kram.

Anonym sa...

Ey, helt okej. :) Då är vi två.

Jenny sa...

Jag såg för övrigt hon som tänkte hoppa från bron idag på Spar. Hon såg inte särskilt lycklig ut, och lyckades inte ens behålla sin plats i kön.