söndag 3 februari 2008

Keinohrhasen

Mitt andra bio-besök är avklarat, och det blev en riktig feelgood-film, Keinohrhasen. Den var som "You've got Mail", fast roligare och sötare, och ännu mer självklar. Men jag älskar filmer där man vet hur lyckligt allt kommer att sluta, då sitter man där i två timmar och bara njuter och fnissar förnöjt varje gång skådespelarna bråkar, men egentligen älskar varandra innerligt. Bra musik var det också.

Det är nu man saknar en pojke att krypa intill och gosa med. Egentligen borde man kunna leva ett helt liv genom att bara se på film; glädje och sorg, kärlek och obesvarade känslor, lugn och spänning -där finns allt. Men, vad tråkigt det skulle vara.. Film är ett bra komplement till livet jag redan lever.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Film är som livet,fast inte bättre.Livet är tredimensionellt och djupare.Sover du inte på nätterna? Kom lite snö här idag :-)Kom hem från ett släktkalas nyss.Kallt I hela huset.Eldar lite nu innan sovdax och läser din blogg.Kram Tommy j.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej ,såg din kommentar hos trollmopr...kanske även jag kan ta tagi.....!!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej ,såg din kommentar hos trollmopr...kanske även jag kan ta tagi.....!!!

Anonym sa...

Gud. Fan. Helvete. "Pojke". Kan vara den mest irriterande synonymen till "pojkvän", om det nu är vad det ska betyda. En pojke. Det är som att jag skulle säga "Nu skulle man ha en skiva att lyssna på" när jag vill höra på en specifik skiva. Då skulle ju du bara säga "AaAA, MEn Jag HAr AqUA HÄr! DeEn KAn dU fÅ lÅnA!!!"
Tänk om jag är mer sugen på Dr. Bombay och du erbjuder mig Aquas första? Det är ett jävla basklag som jag inte tänker tolerera.

Fast det kanske är genomtänkt. Det är inte din pojkvän du vill ha där, utan bara nån "pojke", vilken som helst. Det kanske är han halvbiffiga killen i Aqua du suktar efter. Eller kanske är det nån karaktär från OC. Kanske minns du din barndom där du var kär i någon kompis storebror(eller storasyster(jag dömer ingen(som inte är jude))). Hur som helst.
"Pojke" är inte okej. Vi vet både du och jag att det finns säkert 8 (kanske fler, saknar källa) pojkar i den Gudsförgätna håla du befinner dig i. "Innsbruck".

Sen är jag ytterst tveksam till att det verkligen finns något som verkligen heter "Innsbruck". Det låter inte riktigt rätt.

Nu har jag kommit av mig. Jag blev lite för exhalterad. Det rycker lite i baugetten. Men jag hoppas jag har gjort mig tydlig. Pojke är inte okej. Källa krävs för det du i din blogg lite slarvigt kallar för "Innsbruck".
Lite för kort. Annars välskrivit. Vg-.

Anonym sa...

Sen vill jag erkänna min felstavning på "vidarebefodrare" innan du får chansen att påpeka det. Och från och med nu är det ett riktigt ord.

Anonym sa...

HELVETE! Jag är konstruerad av felstavningar. Jag trodde jag hade vuxit ifrån den där dyslexin.

Anonym sa...

Marcus: Japp, du är konstruerad av felstavningar, och jag bara njuter!

Anders sa...

Hejsan Ellie

Sökte på Keinohrhasen på google och fick upp din sida (Blog)
Undrar om Keinohrhasen finns att köpa där du är eller om den bara finns på Bio

såg på Musikvideon o fastnade för den

du kan väl höra av dig om du vet nåt om den
m.v.h
Norrlands Anders