söndag 17 februari 2008

Utdrag ur Ellinors liv (eller är det Amandas?)

"Det här med självdisciplin, alltså. Den existerar överhuvudtaget inte hos mig! Om det inte är så att jag har något att se fram emot eller möjligtvis ett vad hängandes över mig, då flyter det på." så skriver Amanda.

Ellinor svarar: "Hehe, här har du en tvilling!"'

A: "Det är så jobbigt att fungera så! Man kan fastna vid de mest olämpliga tillfällen, som nu. Jag har hur mycket som helst som jag egentligen borde göra, istället sitter jag här. Gah. Och sen får man ångest över att man inte gjorde rätt grejer. Jobbigt. :)"

E: "Du, ibland när jag har skoljobb att göra, och jag lovar att jag inte ska fastna vid datorn finner jag mej själv göra saker jag aldrig i mitt liv skulle kommit på annars. Som nu, t.ex. -vad gör jag? Jo, jag töjer mina nya jeans.. Jag duschade med jeansen på och sitter nu invirad i handdukar och hoppas att de ska forma sej efter min unika bakdel. Värt.
Och vad gör jag mer? Ja, inte är det språkhistoria i alla fall. Den skulle jag ju nämligen göra eftersom jag inte har tid i veckan, och sedan kommer Josef, och sedan.. är det prov. Aaaargh
Men, grejen med dej och mej är också att vi vet att vi klarar oss. Minsta möjliga arbete, högsta möjliga betyg. Vi vet att vi kan göra så, och därför gör vi det. Och ångesten brukar jag hålla borta genom att alltid hålla mej sysselsatt -ibland med fullkomligt onödiga saker som att töja jeans..(planen med jeansen var egentligen att sitta fast framför skrivbordet, så jag verkligen SKULLE göra något.. men, det sket sej.)"

A: "Ja, så är det nog. Jag har egentligen aldrig behövt anstränga mig, så sett - därför blir det jobbigare när det väl kommer. Och jag har dessutom noll teknik. Jag sitter i sängen och pluggar, inte vid något bord eller på nåt annat smart ställe. Jag sitter istället i sängen med en kudde bakom ryggen och studar. Datorn i knäet och böckerna bredvid mig. Inte konstigt att man inte kan koncentrera sig, det blir ju för bekvämt! Näe, egentligen kanske man skulle hitta på något riktigt obehagligt bara för att få det gjort! Ny teknik på g. :)
Haha, härligt, det där med jeansen. :) Jag fick ett gott skratt och såg det framför mig. :) Funkar det att göra så?
Tusan, vilken lång kommentar det blev."

E: "Mitt råd är att pröva en annan (plugg-)teknik, men pröva inte blöta jeans, den funkar inte. Men själva uttöjandet kan nog funka. Nu är allt torrt förutom midjan (där är det ju flera lager tyg) så den har jag trätt över stolsryggen. Imorgon får vi svaret.."

OBS! IMORGON ÄR DET OCKSÅ SKIDPREMIÄR FÖR ELLINOR I ALPERNA!!!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ni har aldrig hört talas om typ msn? ;)

Anonym sa...

Haha. :) Joho då. Men jag är aldrig online.
Provet är i alla fall avklarat och det gick nog bra, kändes det som i alla fall. Tack, hörru! Ska testa det där med topsen i eftermiddag.
Hur gick alpdebuten? :) kram!

Anonym sa...

Känner väl igen era tekniker! Det finns verkliegn otroligt mycket att göra när man egentligen borde sitta med näsan i en bok.

Anonym sa...

Så länge föräldrarna inte lägger märke till hur flitigt man pluggar brukar det inte vara några problem. Det där med dåligt samvete brukar jag slinka undan.