söndag 20 april 2008

Jobbar på

Jag brukar skämta om att Josef "springer omkring i skogen och leker" när jag berättar om vad han gör. Han går en friluftsutbildning på Sjöviks folkhögskola, och har faktiskt lärt sej en hel del. Och han jobbar på hårt. Vissa saker som han kan gör mej helt... förvånad.

Nu är han t.ex. färdig med min paddel (och två andra) och den blev jättefin! Kika in på hans blogg, spana in paddlarna och ge honom en upplyftande kommentar. Det är han värd.

Jag har också jobbat på bra. Har jobbat igenom nästan alla övningsmeningar två gånger. Gött. Om jag jobbar på lika bra nu i veckan kanske jag kan få ett VG. Det får framtiden utvisa.

Något annat som framtiden får utvisa är om det blir som en av meningarna i häftet när familjen kommer hit till Innsbruck i juni:
Den äldre herrn blev stående länge framför disken med modelljärnvägståg.

5 kommentarer:

Josef K sa...

tack ellinor. och jag tycker att du jobbar på bra också. jag hade aldrig orkat hålla på som du gör. duktig tjej

Anonym sa...

Hehe, fin paddel. Angående modelltågen så finns det fler fantaster. Markus kom häromdagen ut som en sådan, och berättade att han spenderat en hel timme i en Märklinaffär här i Innsbruck (som är större än den på Museumstraße).

Anonym sa...

ursäkta min tidspessimism, men trots att tid = pengar kan man faktiskt inte spendera en timme. man måste tillbringa den. ;)

har du funderat nått mer på arrvika? du kan få alla bra låtar att lyssna in dig på, om du vill, trots att jag tillförskanskat mig dem på olagligt vis, och du antagligen helt lagligt köper all din musik. eller? till mitt försvar säger jag att jag inte är lika moralisk som du... och att vissa skivor inte är till salu här i tyrolen. vad duktig du är som har gjort översättningsmeningar, förresten! hejja dig!

Ellinor sa...

Josef: Och jag skulle aldrig kunna göra det du gör. Det är bra att vi håller oss till sådant vi klarar av!

Rasmus: Oh, får fråga Markus om var den ligget, så kan man skicka dit faderskapet, så han kan hålla sej sysselsatt när jag shoppar loss med morsan ;)

Niclas: Jag VILL verkligen med till Arvika, men frågan är om det går. Det är ju liiiite drygt att ta ledigt från sommarjobbet i 4 dagar första arbetsveckan... Men, Kate, Kent, Håkan, Timo VILL SE!

Anonym sa...

Känner er lärare vår pappa?