lördag 12 april 2008

Kan man bli mer less?

Okej, jag var ju tvungen att hämta ishockey-utrustningen idag kl.09.30.

Promenad till ishallen? -45 minuter med min ljumske?? Nej tack.
Cykel? -Funkar på ditvägen, men inte tillbaks med 13 kg hockeygrejer.
Buss? -Det kostar ju lite grann, men det är enda sättet.

Det fanns bara en buss, som det tar 10 min från mej att gå till, men bättre än 45 min. Tyvärr går den väldigt sällan, var tvungen att gå hemifrån redan 08.45.

Väl där träffade jag supertrevliga Kathi, som också var lite irriterad över att det hade varit så kort varsel, och inte heller har någon plats för grejerna hemma.

Sedan kom personen med nyckeln (i tid!) och vi tog ut våra saker ur förrådet. Men.. alla hade inte hämtat sina grejer. "Nej, det är bara för att det är B-VM här, så vi kommer inte åt grejerna, men vi kan ha dem här till slutet av maj."

Och jag som inte ska träna mer pga min ljumske! You've got to be kidding me?! Varför skrev ni inte "Ni som ska träna måste..." i sms:et? Kathi hade också fattat fel. Hon ska inte heller träna mer.

Jag skulle ju ändå ta bussen hem, så jag tog med grejerna. Men jag är inte glad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar verkligen inte otydliga människor speciellt om det leder till att man gör saker som man inte behöver!

Chokladätandet har faktiskt gott ner! Dock fick jag ett chokladogram från en vän för ett tag sen så de sprack lite där...

Anonym sa...

vad irriterande. en annan sak som är irriterande r människorosm inte flyttar på sig efter att ha åkt rulltrappa. det slutar alltid med kollision. och jag gillart ej.