fredag 11 april 2008

Less på allt

Mitt hockeylag är snälla som personer, godkända som hockeyspelare (tränaren får dock IG) och hemskt dåliga på att organisera och kommunicera.

3 exempel:

1. Första träningen:
E: "Vart ska jag ställa väskan med utrustningen?"
H: "Vart du vill, där det finns plats."
Tittar mej omkring, en massa plats -inga namnskyltar. Ställ vart du vill.
E: "Vartsomhelst?"
H: "Japp."
Jag ställer min utrustning på en tom plats.
Efter nästa träning:
Jag ställer min utrustning på en annan tom plats, eftersom min blev tagen.
H: "Men, hallå! Vad gör du?"
E: "Har jag gjort något fel?"
H: "Det där är ju M's plats! Jag sa ju att du bara fick ställa väskan där det finns plats!"
H suckar och skakar på huvudet*

2. Josef ska komma:
Jag har sagt till 3 veckor i förväg att jag inte kan vara med på helgens matcher, eftersom vi skulle åka på fredagen och komma hem på söndag kvällen. Josef skulle komma på lördagen, och no way att han ska vara ensam i Innsbruck i 36 timmar.
E: "Jag har ju redan sagt det här många gånger förut, men jag ville bara säga att jag inte kan vara med på matcherna, eftersom min pojkvän kommer från Sverige och hälsar på."
M: "Men han kan ju åka med."
E: "Nej, han kommer på lördagen."
M: "Men, kan han inte vara ensam i Innsbruck en dag?"
E: "Nej, och jag har sagt det här förut."
M förvandlas till ett gnälligt, argt barn
M: "Meh, Bella ska ju inte heller med ju!"
Därefter följer en lång monolog som består av en massa gnäll, tjat och (dåliga) övertalningsmetoder.
Jag sa till i god tid. Ska jag straffas för att Bella inte ska med? Ska Josef straffas för det? Och vilket lag består av två spelare?*

3. Idag fick jag ett sms: "Ishockeygrejerna ska ut ur hallen idag, senast imorgon" VA?!
Bara 3 personer har nyckel till förrådet. Jag ringde runt och har fixat att jag kan hämta mina grejer samtidigt som en annan tjej, kl. 09.30.
M: "Halv tio imorgon."
E: "Ok, halv tio."
M: "Nej, Ellie, halv tio, inte halv sju."
E: "Jag sa halv tio."
M: "Halv tio, alltså nollnio-trettio."
E: "Jag vet."
M: "Alltså, nollnio-trettio på morgonen."
Tack för förtydligandet, verkligen.*

All information kommer med kort varsel, och man får sällan svar på sina frågor. När vi har åkt till andra orter för att träna/spela får vi bara ett mejl "Träning i Götzens 19.00 på fredag". Ok, det tar ju 20 minuter med bil. Jag har ingen bil? Hur kommer jag dit? Och min utrustning? Jag mejlar -får inget svar. Då får man ringa till en person, som säger att man ska ringa en annan person, som säger att man ska ringa en tredje person. -Och det har inte delats ut en telefonlista. Till slut blir jag den jobbiga personen som mejlar och ringer till alla om skjuts.

Varför blir det såhär? Jo, för att kärnan i laget känner varandra, har spelat ihop sedan urminnes tider och allt har alltid sett likadant ut. De säger allting till varandra, bestämmer saker inom gänget, och sedan kanske vi dödliga kan få lite info. Jag är den enda som alltid kommer till träningen som inte är med i gänget. That's why.

*Här skulle jag kunna ösa ur mej måååånga fler kommentarer och mycket mer skit. Men jag besparar er min bitterhet, den passar inte med min image.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Huh, inte lika bra som i Tornados med Boyer och farsan som tränare då ;) Har förresten fått mig en blogg nu, bara kika in där:)

Anonym sa...

Tjosan! Va kul att du hittade markos (och min) blogg. :) Jag har bara testat mascaran om hastigast en gång, men den gången var den bra. Dock får man se upp så att ögonfransarna inte klibbar ihop.

Anonym sa...

Svar: Ska hälsa honom det nästa gång jag pratar med honom! Han ska gifta om sig i sommar, så det blir roligt:)

Hum, nej, tishan va så när jag köpte den, och nej, det är inte grisblod :/ Jag trodde det bara var ett tryck när jag köpte den, men nejsch, det är riktigt blod.. Från bandet. Ja, henne kan du nog fråga saker om det gäller smink och parfym, hon kan det där. Och ska hälsa henne det!

Anonym sa...

Det är så grymt tråkigt att spela i sånna lag! Vet hur de känns!