lördag 5 april 2008

Tävling

Hejsan alla glada! Idag hade jag tänkt att plugga, men nu har jag ändrat mej: jag tänker gå på en liten shoppingtur istället! Jag vet redan vilka plagg jag vill ha, så det kommer nog inte ta särskilt lång tid att få det gjort, det får bli lite plugg i eftermiddag.

Nu ska jag tipsa om en tävling, som pågår fram till den 26:e april. Gå in på den här bloggen, svara på en fråga och vinn ett presentkort på 5000 kronor i en inredningsbutik i Stockholm! Jag följer en del modebloggar och en del inredningsbloggar, men brukar inte vara med och tävla, eftersom jag inte står ut med alla korkade motiveringar.... men här gäller det bara att svara rätt, sedan blir det old fashion lottning och sånt gillar jag! Förresten.. det där med varför jag inte gillar motiveringar får jag skriva ett blogginlägg om senare.

1 kommentar:

trapid sa...

Hej Ellie! Ja det där med dubbningen är verkligen en gistoria för sig. Men jag hade värsta roliga diskussionen om textade filmer med farmorn i den här familjen och hon trodde seriöst att det var farligt för ögonen att se på textad film eftersom det var "för mycket" att både läsa texten och se på bilderna samtidigt. Haha. Vaddå hjärntvättade med dubbning?! Jag hittade min familj via en hemsida som heter www.aupairworld.com. Jättebra sida, nästan alla au-pairer som jag känner här nere har hittat sina familjer där. Man bara lägger upp en presentation av sig själv och sen går man ut på familjejakt. Testa det först! Där finns även mycket bra tips och regler osv. Nu fick du en lika lång kommentar tillbaka :) ha det så bra! Kramar