söndag 13 april 2008

Varför har jag inte berättat det här?

En rolig grej hände för en sisådär 3 veckor sedan, men jag har helt glömt bort att skriva om det på min blogg! Så, here it is:

För 5 år sedan fick jag en cykel, årgång 1971, av min farmor. Hon hade inte använt den mycket de senaste 20 åren. Det vara bara att damma av den, och jag är säker på att pappa fixade lite med den, och sedan var den så gott som ny. Fast bättre. Det finns inget som slår gamla, bra, damcyklar.

Cykeln användes flitigt. Men, för 3,5 år sedan lånade en av mina bröder cykeln för att cykla in till Töreboda -och glömde låsa den. Den blev stulen, så klart. Jättesuperdupertråkigt.

I påskas upptäckte jag att det stod en exakt likadan cykel utanför vårt hus i Halna. "Den har stått där i flera veckor, och ingen har brytt sej om den" sa mamma. Cykeln, som numera är min, är lite sliten och den har ingen pakethållare, som min gamla. Men, jag har en cykel! Och det är exakt samma modell som min förra! Yey!

Inga kommentarer: