söndag 6 april 2008

Sunday, hold my hand until Monday comes

Imorgon ska det genomföras en redovisning. Vi har inte direkt någon press på oss, eftersom vi får lägga upp det hela precis hur vi vill. Egentligen ska det handla om den tyska litteraturen under "Återföreningens årtionde" (Das Jahrzehnt der Wiedervereinigung), alltså 1989-1999, men boken vi har som stöd behandlar åren 1975-1999 (utan nåon som helst kronologi eller ett enda korn av riktig fakta), och när vi frågade vår lärare vilken period vi skulle ta och vad som egentligen var viktigt svarade han ungefär "Ta det ni tycker är kul och intressant". Ok. Ingen press, som sagt.

Det som gör mej liiiite nervös är att jag ska klippa håret imorgon -och jag har ingen aning om hur. Det är nämligen inte upp till mej att välja, eftersom jag ska klippa mej hos Heike, som är frisör-lärare. De kommer antagligen gå igenom ett visst moment/en viss frisyr med mej som modell. Heike frågade innan "Har du något emot att klippa kortare?" och jag sa att jag inte hade det. Nu börjar jag undra "HUR KORT MENADE HON EGENTLIGEN?!". Jag vill inte bli av med allt mitt hår. Till axlarna är ok, men inte kortare.. kanske bara om hon lyckas övertala mej, eller om frisyren är riktigt, riktigt, snygg..

4 kommentarer:

Anonym sa...

OMG liksom, tänk om det blir Marie Fredriksson-kort!

Jenny sa...

Heja heja, redovisningen imorgon blir grym. Tråkigt att jag missar den dock, den lär bli bättre och mer intressant än de flesta andra man kommer tvingas utstå :)

Anonym sa...

Oj oj. Jag ska klippa mig på onsdag... Spännande. Hoppas du blir nöjd!
Och lycka till med redovisningen! :) kram.

Josef K sa...

älsking jag tror att du är skitsnygg. det brukar du vara