måndag 26 maj 2008

Across 110th Street

Innan helgen hade jag bara sett tre Tarantino-filmer: Kill Bill 1+2, som jag tyckte var okej, men som jag tror jag skulle uppskatta mer om jag såg dem igen, och filmen "True Romance" som var såååå dålig! Det enda som är bra är att Brad Pitt spelar pundare... (Ja, jag har inte sett Pulp Fiction, men jag ska -ok?!)

Men, i helgen såg jag Jackie Brown med Niclas och Andreas -och den var bra! Ledmotivet var också grymt! Across 110th Street är riktigt skön, men Tarantino verkar ju ha en del skön musik i sina filmer. Sedan älskar jag Baby it's You med Smith. Den är också med i någon Tarantino-film..

På tal om film: Igår såg jag på V for Vendetta bara för att se om den verkligen var så bra som jag kom ihåg den, och det var den! Jag var helt förtollad i 2 timmar. Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Idag är jag lite seg, igår gick (sa jag gick? jag menade klättrade..) vi upp till Seegrube 1900 m.ö.h. -alltså 1400 höjdmeter från Innsbruck. Jobbigt som stryk, men idag känns det rätt bra ändå.

Hälsningar till släkten:
-Hoppas du har haft en bra födelsedag i dag, Tobbe. Grattis!
-Mamma och pappa: Hoppas resan till London gick bra och att mamma blev bortskämd på mors dag.. Kramar

5 kommentarer:

Jenny sa...

Ellinor, jag trodde verkligen att du och jag var något speciellt. Att vi hade en connection. Vi förstod varandra.

Men på sistone känns det som att jag kan ha missuppfattat allt. Det började med att du dissade "Meet Joe Black". Jag tog det hårt, men kunde ändå komma över det och gå vidare, även om minnet sved ibland.

Men nu. Nu är måttet rågat.
Citat:
"[...]och filmen "True Romance" som var såååå dålig!"
Jag inte bara gillar, jag avgudar den filmen. Det är en av mina favoritfilmer, och jag har den både på VHS och DVD hemma. Den är ju råcool!

HUR KAN DU GÖRA SÅ HÄR EMOT MIG?!

ps. Det hjälps inte att du gillar Jackie Brown. Inte ett dugg faktiskt. Du har sårat mig alltför djupt! ds.

Josef K sa...

hej tjej.
jag håller med om att de enda som var bra i true romance är brad pitt. och sen så är jag hemma nu.

Anonym sa...

vad lustigt. jag gick en stund här hemma och tänkte nu ska jag gå in på ellies blogg och skriva "hej tjej", men det var ju redan gjort. sjukt mycket dejavu, fast tvärtom!

kommentar: vi var dock tre andra som gick. underligt...

kommer du förbi ikväll eller? vi tänkte gå till hofgarten! dock kommer det vara andra människor där men det är smällar man får ta.

Anonym sa...

ska skulle ha skrivit ett 'att' eller ett semikolon, men det blev inte av. därmed är jag sorgsen.

Ellinor sa...

High Leif och co: Vi har dissat er och kommer förfesta på Rössl's terass istället! 20.30 - be there or be square!