tisdag 20 maj 2008

Min kära rumskamrat

Hon är otroligt snäll och vi har väldigt givande diskutioner ibland. Men, då och då passar hon på att påminna mej om hennes obefintliga allmänbildning. Hon vet inte:
  • hur blodsocker fungerar (hon pluggar medicin..)
  • att barn i 2-3-årsåldern går igenom en trotsålder
  • att psyket i allra högsta grad påverkar hur man äter och sover
  • att frukost är viktigt att äta
  • att det är bättre för miljön att äta vegetariskt

Hon tar också gärna tillfällen i akt att lära mej saker, t.ex. att:

  • skor formar sej efter fötterna.
  • att omellett innehåller ägg

Sådana saker är ju bra att man får förklarade för sej när man är 20, och det behövde jag ju också. Otroligt mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar väl att ens mat och sovvanor i högsta grad påverkar ens psyke? Det omvända är ju i och för sig också sant, men det kändes som att det inte var vad du menade att skriva.

Tack så underbart mycket för presenten. Lyssnar igenom den för trejde gången nu.
Älskar dig syrran!

Ellinor sa...

Varsågod käre bror! Jag är glad att du gillar den!

Det kan se ut som jag har skrivit fel, men det har jag faktiskt inte. Hon förstår inte att man kan tröstäta och inte att folk som är deprimerade ibland bara försöker sova bort dagarna. Alltså: hon förstår inte att psyket påverkar hur vi äter och sover. Iofs tror jag inte att hon förstår det omvända heller, eftersom hon brukar skippa frukosten och mosa i sej chokladkex efter chokladkex när hon pluggar...

Kramar på dej!!!