fredag 23 maj 2008

Lurad!

Innan jag lägger ett bud på något på Tradera kollar jag självklart upp om produkten är värd priset. Jag såg t.ex. ett par snygga pumps. Budgivningen började på 40kr + frakt (ca 50 kr). Jag lade inget bud, för de var av märket Gyllene Gripen, ett billigt märke på Skopunkten. Då köper jag hellre ett par helt nya skor för 200 spänn.

Just nu är det förresten fraktfritt på Skopunktens webshop. Jag spanade in skorna, men hittade inget intressant. Eller, jo: Jag hittade exakt likadana pumps (ok, annan färg..) för 149kr och fraktfritt, självklart rea.

Pumpsen på Tradera blev inte sålda, så säljaren lade upp annonsen igen med ett lägre utropspris. Skorna, som ingen hade lagt ett enda bud på när utropspriset var 40 kr, såldes till slut för inte mindre än 115 kr + frakt, dvs ett dyrare totalpris än orginalet direkt från butiken. Och butiken har säkert ångerrätt.

Ok, de här pumpsen är svarta och de här grå. Men man ska ändå kolla upp om sakerna man budar på är värda pengarna..

Inga kommentarer: