fredag 16 maj 2008

Ett skepp kommer lastat!

Håll utkik därhemma, bror. Jag har fixat en överraskning åt dej..

Skulle egentligen vandrat idag. Vi bestämde oss för att ge oss av redan vid 9, eftersom det ska bli sämre väder i eftermiddag. Tyvärr var himlen helt grå redan kl.9. Jag är inte som Josef, som njuter av att vara utomhus oavsett väder, så jag hängde inte med. Nu kommer vädret säkert att bli bättre bara för det, men då får väl jag gå en promenad.

Bäst just nu:
Postal Service - Such great hights (finns även som a capella)
Update: Har letat runt lite på You Tube och den här versionen är grym!
och The Kooks - Tick of Time

Såg Match Point igår. Ångest. Ångest. Och åter ångest. Men den var bra. Ibland har man turen på sin sida, ibland inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har två bröder hemma nu.
Vem ska hålla utkik?

Jag hoppas bara att överraskningen inte kommer när jag är på läger nu till helgen. Fast jag tror att det rör sig om någon sorts postutskick, så då behöver jag nog inte oroa mig för det.

Anonym sa...

Som alltid ett nöje att höra av från dig, unga dam. du får lova att komma och hälsa på när jag flyttat, antingen på Tjörn eller i Götet. När kommer du hem för evigt?

Anonym sa...

Du har väl inte missat Iron & Wines utsökta version?
http://www.youtube.com/watch?v=EKGHkBComjM&feature=related

trapid sa...

Nej, det var inte så sjysst. Och det kom så oväntat! De har hela tiden varit lite smått konstiga, men aldrig elaka. Men det verkar iallafall som att hon hade lite dåligt samvete...

Elevdemokratiutbildningen blev både en hit och en flopp. Det var Stadens Elevråd i Skara (där jag var ordförande förra året) som köpte in utbildningen från Sveriges Elevråd - SVEA, till både högstadiets lärare och rektorer och till dito på gymnasiet. Högstadielärarna älskade det. Vi fick jättemycket beröm och de har sagt att utbildningen gärna får gå i repris. Gymnasiet ballade ur helt. De vägrade delta, gick ut i protest, bråkade en massa och var jättekritiska. Särskillt taskigt eftersom utbildarna själva var gymnasieelever. Så jag gick i taket och sa att "så här kan ni ju inte bete er!" och "skvallrade" till barn och utbildningsnämndens ordförande om hur skandalöst de betett sig, och han blev också jätteupprörd. Fast då blev skolchefen skitsur på mig eftersom jag hade berättat det, och eftersom jag dessutom hade "tvingat" henne och lärarna att delta mot deras vilja... En himla härva. Fast de fick be om ursäkt sen...

Ha det så bra! Kramar

Anonym sa...

Jag pikade aldrig emma. däremot är det ju så roligt att påminna dig om diverse judar, KZ, och fläckar. kommer du med ikväll? hofgarten har jag hört! men jag är fortfarande trött efter två dygns sömn... jag kanske är utbränd! fast i så fall kommer jag nog vara konstant utbränd när jag kommer ut i det vaniga livet igen... hejja dej!

Josef K sa...

ellinor vi hade 7 dagar med snöfall på våran färd. det gjorde inget, det var gör gött ändå.