måndag 5 maj 2008

Helgen som gått

Knytkalaset blev hellyckat med fint väder, picknickfiltar och en massa god mat (och lite dricka) i en park. Emma och Julia arrangerade femkamp som avslutades med en frågesport, som jag hade varit med och fixat.

På fredagen passade jag på att äta god brunch med Julia och Emma och sedan att vila upp mej. Dagen avslutades, som jag redan har nämnt, med ett biobesök.

Salzburg var jättefint och hela gänget som var där hade det trevligt och igår var det en halvdags vandring i bergen. Vandringen var lagom ansträngande, sådär så man kunde njuta i fulla drag av ursikten och sällskapet.

Synd att det bara är 6 veckor kvar här i Innsbruck nu när jag trivs så oerhört bra. Men, allt måste ta slut någon gång och inget varar (eller är kul) föralltid. Precis som de 4 konfaveckorna på Skaga. Ah, such sweet memories.

Och här bjuder jag på dagens bästa. Näst efter Julias berättelse:
Julia spelar trombon i ett storband här i Innsbruck. Några trombonkillar sitter och pratar om låtarna på tyska, men får för sej att Julia inte förstår dem och byter till engelska:
Trombonkille: "Vad konstigt att så många låtar innehåller ordet [laff]."
Julia tänker efter, och inga låtar innehåller ordet "laugh", men sedan...:
Julia: Jaha, du menar "LOVE".
Trombonkille: Va, [lavvö] -heter det så på svenska? Vad fint!"
Julia: Öh, nej, det heter så på engelska.
Trombonkille: Jaha, där ser man. [Lavvö] svenska alltså!
Smart kille det där.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack ska du ha, ditt kryapådig hjälpte rackans fort, tror jag. :)

Åh, det låter som att du lever ett ganska härligt liv nere i Österrike. :) Vet du vad du vill göra i höst? Är det bara 6 veckor kvar, alltså? Oj oj. Det innebär att det är 6 veckor kvar till student och Skaga, nu går det fort...
Det var förresten jättesnyggt med det blonda håret! Superfint. :)

Anonym sa...

Okej! Sommarjobb i Lidköping? Vad ska du pyssla med? Blir det jobb hela sommaren eller hinner du med Floby också?
Så du ska gå och bli psykolog, minsann. Wow, det låter ambitiöst! Det kan nog passa dig rätt bra, tror jag. :) Läste du många sådana kurser på gymnasiet?
Du har lite koll på vad du vill göra i alla fall, det är bra, då fastnar du inte någonstans.

Jo, jag jobbar nog 6 veckor till efter Skaga och i september/oktober åker jag till Taizé. Planen är att stanna där till juni -09, alltså runt 9 månader. Så ser det ut. :)

Anonym sa...

Hejsan ellinor! :)
hur är det med dig nuförtiden? Är du fortfarande i Österrike? :)
kram!