fredag 23 maj 2008

Hejsan

kom tillbaka från ett födelsedagsfirande nyss. Smörgåstårtan som födelsedagsbarnen Niclas och Rasmus bjöd på var underbart god! Vi var på Rössl ett tag och myste, det var riktigt trevligt. Sedan drog vi vidare till Couch Club. Hip hop är inte riktigt min grej, men det var dansvänligare musik nu än förra gången, så det var helt ok.

Om jag har lite flyt kanske jag kan lägga upp en bild på mej när jag dricker Stroh Rom som Rasmus har tagit.

Idag var vi också och såg på människor klädda i Lederhosen. Tyvärr är vädret inte på vår sida (men det var inget regn när vi såg på de folkdräktsklädda människorna). Regnet har kommit och gått i flera dagar nu och det verkar inte som om det kommer att sluta...

Har förresten kommit på varför jag gillade Control så mycket. Jag levde mej in i deras liv och hans otrohet kändes så nära. Under en stor del av biobesöket satt jag med en klump i magen. Ni vet, en sådan där klump som bara kärlek kan framkalla. När kärleken går fel. När man går någon bakom ryggen. Sådant gillar inte jag. Men, de lyckades få in den känslan så bra i filmen. Sådant gillar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Det var en sån där 3-försäljare på Coop som stoppade mig för att han tyckte att jag skulle köpa bredband, och vi kom in på att prata Frankrike och min bror och körkort och allt möjligt. :) Inte för att jag tänker ringa, men ändå. :)

Godmorgon!