söndag 4 maj 2008

Tradera och jag

Det hela började när jag gick in regelbunder på Tradera.se för att försöka hitta ett par Vagabond-skor som inte säljs i affärerna längre. Självklart finns det snarlika kopior, bl.a. ett par från Duffy som min mor äger, men de kan inte riktigt mäta sej med de skor jag vill ha.

Hittills har jag inte stött på exakt de skorna i exakt den färgen som jag söker, men jag kommer att hålla utkik länge till. Men, jag stötte på Bobbie Burns-skorna, som jag hade spanat in i somras. Yey! Och nu senast spanade jag in en väska från Adidas.

Lite dyr för min smak, lite för stor och lite för mycket stjärnor. Mitt mål var att hitta en i samma stuk men mindre och lite mer stilren. Därför tog jag Tradera till hjälp och en vecka senare:


Voila! 80 svenska kronor inkl. frakt kostade den här väskan mej. Inte illa, inte alls.

Bilder: 1. Ellos 2. Tradera

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett par Bobbie-skor och det är dom sämsta skor jag har haft. I och för sig var dom väldigt billiga, men dom gick sönder väldigt fort och har givit mig fruktansvärt ont i fötterna.

Så mitt tips är att du ska prova dom nånstans innan du beställer dom från internet! Den här modellen är förmodligen bättre, men som dom säger i scouterna. Safety first!

Anonym sa...

schnöögt! vilken tur att du valde den fina! :) vi ses snart!