fredag 30 maj 2008

Bra avslutning på terminen?

I detta nu skulle jag ha kunnat skriva "Yes! Sista seriösa tentan avklarad!".. om jag hade gått upp i tid imorse, vilket jag inte gjorde.

Tenta kl. 9-12, uppskrivet i kalendern. Ett översättnings-prov, som man egentligen inte kan plugga till. Gå upp, gå dit, gå hem, klart. Men, inte om man heter Ellinor Olsson. Då får man för sej kvällen innan provet att "provet börjar ju klockan 12, och jag älskar ju att sova länge. Jag ställer klockan på 10.30!".
Direkt när jag vaknade imorse slog det mej "Provet slutar ju klockan 12!!! Vad tänker du med???!". Strax innan 11 var jag på Universitetet, men då var ingen färdig. Jag hade kunnat skriva det på en timme, men jag vill visa att jag kan. Jag skickade ett mejl till Bengan. Han är säkert varit med om värre saker.

Men, jag måste erkänna att situationen suger. Fast, samtidigt kunde det har varit mycket värre. Jag kunde försovit mej imorgon, då jag ska hälsa på Carina i Salzburg. Eller, jag kunde ha varit ett riktigt svin mot mina kompisar, som en del andra puckon är. Jag har ju bara missat en tenta. Solen skiner, misstaget går att fixa, livet går vidare. Jag har ju klarat av att bo utomlands i 9 månader, inte tänker jag låta detta lilla bakslag få förstöra mitt humör!

Take care

3 kommentarer:

Rasmus sa...

Ingen att oroa sig över, du kommer igen!

Anonym sa...

Hey professor, profesor please! I'm not a student, I'm meant to be an artist!

Ellinor sa...

Tack Ramsus och bra tänkt Marcus! Laakso måste ju lätta upp stämningen!