måndag 26 november 2007

But they don't know me like you do, Johanna, no one does

Jupp-jupp, idag höll jag mitt föredrag om Friedensreich Hundertwasser. Skrev färdigt det i morse precis innan skolan, och höll ett något panikartat tal inför klassen idag på morgonen.
Men, de flesta verkade tycka att det var bra, och läraren (vår egen Mr. Jacuzzi -egentligen Giacomuzzi- tack för det roliga smeknamnet Rasmus!) sa att jag var "engagerad".

Folk känner mej inte tillräckligt bra här för att genomskåda mej. Det är lite intressant, men ändå skrämmande. Fast, det var ju likadant på gymnasiet. En gång när jag hade hållit ett tal på svenskan sa alla att det va sååååå bra, men Johanna märkte hur jag bara babblade på om min super-dunder-braiga, påhittade uppfinning som jag skulle marknadsföra.

En gång på engelskan skulle vi hålla ett tal, och då var jag inte superförberedd direkt, så jag pratade lungt och långsamt. "Din röst var så lugnande, och du hade sådan koll på ämnet!" eller något sådant löd feedbacken efteråt. Men, Johanna, hon märkte hur nervositeten tog överhanden och förvandlade energi-sprutan Ellinor till en prata-långsamt-och-tydligt-person.
-Ingen här ser sådant. Men jag har fortfarande inte kommit på om det är bra eller dåligt..

Jag klarade mej alltså igenom natten, mycket tack vare "Tales of mere existence", en helt genial serie, gjord av en amerikan vid namn Lev. Kexchokladen åt jag till frukost imorse, och var helt hög på socker när jag kom till skolan (det kanske var därifrån "engagemanget" kom..?).
Och när vi ändå är inne på bra youtube-klip tycker jag ni kan spana in Clay Aiken. Han sjunger som en Gud. Här krävs ett citat, som jag snott från kommentarerna till ett klipp: "Not bad for a guy who was born with a collapsed lung, huh?!"

6 kommentarer:

Anonym sa...

hundertwasser igen?? :P du o jag är verkligen insöade på den gubben...vare samma tal som sist på tyskan eller?? har ett svagt minne av att du fick lite hjälp på traven den gången...hehe ;) massor med kramar genom cyberspace

Anonym sa...

Jo tack, jag listade ut det med, att de kommer få hybris på varann vecka2 under hitta-sin-plats-tiden.
Ledare är jag, Adde, Simon, Billy, prästpraktikant-Maria (som var med Taizé), prästpraktikant-Per (Boger som varit på Floby) och Maria Ytterbrink (präst). Så Christian är inte med i år, dessvärre. Men Maria blir säkert bra, hon med. :)
Skönt att talet gick bra! :) kramar.

Anonym sa...

Maria är helskön, fast hon är nog också den mest förvirrade människan på denna jord

Ellinor sa...

Hehe, nej det förra talet var ju bara 3 minuter, men tack för att jag fick skumma igenom dina grejer den gången, för att se vad som var viktigt!
Nu handlade det om 20 minuters babbel, och till min förtvivlad visste ingen i klassen vem han var!
Hans tavlor är schyssta, men husen har jag inte mycket för. Jag är väl inte tillräckligt "fri" för att kunna uppskatta dem..

Fredrik: "Förvirrad" räcker inte ens för att beskriva vad hon är, har jag hört ;)
De kommer ha gryyymt kul på Skaga.

Rasmus sa...

Talets många "na na na" som kom fram lite då och då var ett intressant inslag, och ett trevligt avbrott från Doktor Jacuzzis ofta ganska sömniga lektioner. På onsdag är det julafton! :D

Josef K sa...

men älskling du vet att du borde vara politiker, för du kan prata. Och det bra.