fredag 9 november 2007

Mos i hjärnan..

..efter tentan. Men nu är det äntligen över (om man har klarat den vill säga..).

Vi hade 3 timmar på oss, jag utnyttjade drygt 1,5. Provet bestod av: 1. en massa meningar att översätta 2. verb att böja 3. ännu mer verb att böja 4. paradigmen 5. böjning av Junge-gruppen ord
I efterhand kom jag på ett slarvfel jag hade gjort (läste av en mening på svenska fel, och översatte helt korrekt, men det var inte den meningen Bengt var ute efter..) men annars var nog meningarna nästan felfria, verben chansade jag lite på, paradigmen kunde jag nästan allihop (men en sektion hade jag ingen aning om, men det tror jag inte många av de andra hade heller) och på substantiven skrev jag ihop något som såg snyggt ut (men det är antagligen inte rätt).

Jag tror inte att det är 100% som gäller på paradigmen, i alla fall inte när det dök upp ett sytem vi inte ens har gått igenom förut. Men det finns inget att göra förutom att lämna alla tankar bakom sej, och vänta tills resultatet kommer. Exakt när vet ingen, men förhoppningsvis snart.

Nu ska jag vila mej lite, och sedan skriva lite brev. Jag vet, jag är seg, men idag tänker jag ta mej tid för er därhemma!

Inga kommentarer: