tisdag 13 november 2007

Nya frisyrer och gamla plånböcker

Jenny tappade sin plånbok på utestället Stadtcafé i fredags, och igår kom polisen och knackade på hennes dörr och lämnade tillbaka den. Allt var kvar: bankomartkort, säsongs-liftkort, id-kort och varenda liten cent.

Nu har jag och Rasmus varit och klippt oss på ett ställe som ligger bara ett stenkast (bokstavligt talat) härifrån. Det var billigt också. Men jag fick "pflege" (hårvårdsprodukt) i håret, plus att jag bad om att få håret fönat och lockat (jag vet, jag ska på träning ikväll, men det var så kul att bli ompysslad!) så det blev totalt 41€. Bara klippning kostade 20€(!)

Ska ta lite mer väl hand om mitt hår nu, och har köpt en produkt man ska ta i håret innan man fönar det. Iochförsej blåser inte jag håret särskilt ofta, men det sliter ju på håret, så när jag väl gör det ska jag ta i min dyra lyxprodukt (en liten, liten, tub -den var dyr, så den måste vara bra...).

Jag tyckte att jag blev ompysslad, men Rasmus frisör gjorde verkligen hela kittet -riktig grooming. Inte bara klippning, utan också: rakning, trimning och noppning av ögonbryn, han brände (med en liten brinnande tuss på en pinne) bort överflödigt hår från Rasmus öron (som jag tror att bara frisören själv såg..) och han smorde in Rasmus hud med någon mild salva, samt att han pudrade på något konstigt pulver. Allt det där räknades tydligen som vanlig klippning, för Rasmus behövde bara betala 20€ ändå..

Jag ska be min rumskompis ta en bild när hon kommer hem, och sen ska jag gå till Uni imorgon och försöka lägga upp därifrån.

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag ser med spänning fram emot om 28 min då skolan börjar och man får se på nya frisyren!

Och fan vad jag älskar Österrikes polis <3