fredag 23 november 2007

Vanillekipferl

Igår bakade jag, Carina och Emma (eller på tyska: Carina, Emma und ich -eftersom det är ohövligt att säga "jag" först..) österrikiska julkakor: Vanillekipferl. De blev riktigt goda, vi kanske var färdiga vid 21.30-tiden, och sedan pratade vi med en kille från Equador (Chavier) och hans kompis från Spanien. De var riktigt trevliga. Man kanske borde lära känna dem lite bättre och åka och hälsa på i Granada i sommar.. Det vore inte dumt.

Efteråt satt jag och Emma på rummet (Emmas rum) och pratade. När vi började blir lite trötta kollade Emma på klockan: 02.49. VA?! Jag skulle chansat på 00.30.
Så vi pratade en timma till, och sen gick jag och lade mej. Carina hade (äntligen!) varit ute och festat och kom hem till rummet precis innan mej. Skönt att jag slapp väcka henne.

Gick upp för en och en halv timma sedan, och har letat på internet efter botet mot ljumskproblem. Jag har tyvärr skadat ljumsken på vänster sida. Internet gav inte direkt några svar. Om man googlar på "ljumskproblem" kommer det bara upp en massa artiklar om kända fotbollsspelare ("Zlatan tvingades gå av planen tidigt, pga ljumskproblem" "Anders Svensson missar spel.." "Tobias Linderoth är äntligen frisk efter..").
När jag väl har hittat något har de olika tipsen sagt helt skilda saker:
"Vila, inte stretcha ljumsken"
"Träna ljumsken och musklerna omkring, stretcha mycket."

Vad ska jag göra?

3 kommentarer:

Josef K sa...

hej tjej. bra att höra att det inte bara är jag som är uppe jättesent på nätterna. igår lyssnade jga på musik till kvart i två, och andra nätter har hänget på norrgårn fortgått in på senannatten.

klam

Anonym sa...

Och nådig som jag är tänker jag inte slå ner på din dåliga svenska Josef.

Ellinor sa...

Käre bror,
Jag har redan skrivit det förut, men jag tar det igen:
Josef har en egen blogg (där du får klaga hur mycket som helst på språket) josefkjell.blogspot.com

Sedan ville jag också berätta att jag köpte en julklapp till dej igår!

Kramar