lördag 10 november 2007

Julklappsjakt

Idag ska jag gå en shopping-runda med Jenny. Förhoppningsvis kommer jag få lite inspiration till julklappar, och kanske inhandla en fin present. Igår köpte jag Lindas julklapp, och jag är jättenöjd!

Jag har fått en del klagomål på min önskelista, så jag tänkte att jag kunde berätta lite om mej själv och vad jag tycker om. Det lämnar lite mer över till den egna fantasin när man letar efter julklappar.

Jag tycker om:
  • att se på film och att gå på bio. Allting fungerar, utom svenska actionfilmer och absolut inte amerikanska dåliga komedier.
  • allting som är sött och vackert. Har ju aldrig varit en sådan som bär mycket smycken, men nu har jag blivit mer intresserad av framförallt diadem, hårspännen, armband och ringar.
  • kläder -som alla andra tjejer runt 20. Just nu letar jag efter söta toppar med små fina detaljer, som rosetter, band och spets. Jag har hittat den perfekta toppen här i Innsbruck, men den kostar tyvärr 1000 SEK.. H&M är min nya favorit-fyndaffär, men Vero Moda är också bra.
  • söta parfymer. Donna Karan's "Be Delicious" luktar gott, precis som Britney Spears' "Fantasy".
  • eller närmare sagt: är helt galen i skor, men här i Innsbruck har jag inte köpt ett enda par. Så fort jag har lite pengar över går jag och spanar efter ett par svarta pumps, eller ett pars snygga vinterskor.
  • att tassa omkring i mina sköna tofflor här på Rössl, men de har tyvärr gått sönder. Så ett par nya behöver jag! (stl 37)
  • söta portmonnäer. För tillfället har jag en snygg plånbok, men jag är sugen på en söt tyg-portmonnä.
  • att spela sällskapsspel, men jag äger inget eget, utan alla därhemma tillhör familjen Olsson.
  • inredningstidningar! Har alltid köpt en tidning då och då hemma i Sverige, men här har det inte blivit något av med det.
  • tjocka strumpbyxor. Har köpt ett par ribbstickade, mörgrå strumpbyxor här i Innsbruck, och jag vill bara ha fler! Tjocka och mönsterstickade i mörka färger kan bara inte bli fel!
  • Marianne's (Adrian-mamman's) skålar, tallrikar osv. osv. Har redan ett par matchande muggar (Naturvita med ljusgröna prickar) och det skulle vara kul att ha andra saker att matcha med.

Ja, då kan vi gå vidare till vad jag verkligen önskar mej. Jag har funderat lite, och bara kommit på några grejer till:

  • en egen kamera
  • en kort-hållare (för bank-kort, id-kort osv.)
  • alla the Ark's skivor
  • Lasse Lindh's två senaste skivor
  • lite kent-skivor
  • en bra CD-spelare
  • en Cobra-klubba (ishockey) 67 flex (saknar min gamla så mycket!)
  • ett par nya hockey-handskar
  • tjocka sjalar. Hade en underbart fin brun sjal, som jag tyvärr har tappat bort.

Nu har jag verkligen försökt att komma på så mycket som möjligt. Jag hoppas att detta har varit till hjälp för er som undrar. -Nu ska jag ut på julklappsjakt!

11 kommentarer:

Josef K sa...

hej tjej.

jag gillar din ordval när du säger att "jag blivit mer intresserad av framförallt diadem, hårspännen, armband och ringar."

roligt roligt. Och det är alltid bra att du skiriver vad du önskar dig.

Ellinor sa...

Då menar jag små-saker, som lyxar till det lite.
"Assecoarer" då... Men Guuud vad du ska vara petig!

Jenny sa...

Ledsen att jag inte tog mig tills tan idag! Huvudet värkte, och humöret åkte i botten då jag inte kunde hitta min plånbok, vilken troligtvis ligger någonstans på Stadtcafé eller i någon annans ficka :(

Anonym sa...

Åhå, en Lasse Lindg-fantast. Sånt tycker vi om!
Förresten, tack så jättemycket för hjälpen med min beslutsångest. Det hjälpte. :)

Anonym sa...

Jäpp, han är den skyldige! :)

Anonym sa...

Jag är Ambivalent nu.

Vilka av mina så många bra julklappsidéer ska jag köra på?

Vill du ha en chansning eller ett säkert kort?

Och borde jag köpa en julklapp till Josef nu när du köper till Linda? Han kommer ju inte köpa något till mig till jul, men hans dåliga samvete kommer göra att han åtminstone ger mig en födelsedagspresent

Ellinor sa...

Fredrik: Jag förstår precis vad du menar. När det gäller din julklapp funderar jag också mellan en chansning och ett säkert (och tråkigt..) kort.

Men, vi kan ju köra på båda, och slå ihop julklappen och födelsedagspresenten!

Josef bryr sej inte om han inte får någon, men om du redan har hittat en bra present till honom tycker jag du ska köpa den. Han tycker om genomtänkta presenter.

Förresten, jag har skickat ett mejl angående du-vet-vad -svara så snart du kan!

Stoooora kramar

Anonym sa...

Hej Ellie! Du är bäst i hela världen. Lätt.

Anonym sa...

Så får man välja friskt från båda listorna vad man ska köpa till dig då?

Ellinor sa...

Tobbe: Jajamän, välj och vraka efter tycke och ekonomisk förmåga!

Måste tyvärr upplysa om att jag inte är ett Marimekko-fan, och inte tolererar tyg-portmonnäer från Marimekko...

Kajsa: Tackar! Det värmde. Du är också himla bra!!! Kram*12

Anonym sa...

Vi går på det där med kramarna..nu dröjer det AAAplänge till nästa gång man träffar en redig SKU:are...och det är få som kramas så bra som dom
kram'12