söndag 4 november 2007

Upp som en sol..

..och ner som en pannkaka.

Det kändes ju så bra! Men idag blev jag återigen påmind om att jag inte alls har blivit frisk igen. En småjobbig förkylning har följt mej, och idag visade den att jag minsann inte var fit for fight.

Under Red Angels hemmamatch blev jag alltså en "Zuschauer" (åskådare) istället för en medlem av "die erste Linie" (första femman).
Men, nästan hela första femman var sjuk, samt en av våra bästa forwards och en av kämpa-och-slit-backarna (som vi för övrigt bara har tre av..). Jag var alltså långt ifrån ensam.

För motståndet stor Klagenfurt, det obesegrade laget som egentligen hör hemma i internationella ligan EWHL, men som spelar i vår liga för att ekonomin tydligen inte gick ihop sej förra säsongen.
9-1 vann de med. Deras "sämsta" resultat hittills är vinst med ynka 7-2. 9-1 snor åt sej en god andraplats.
Jag tyckte att de röda änglarna kämpade på bra. De var ju bara 2 femmor, och många av de tongivande spelarna var höga på host-medicin och inte i närheten av isen.

Åter en jobbig dag alltså. Det enda jag har fått gjort är att jag har städat rummet. Det fanns inte särskilt mycket att städa, men jag ordnade om i garderoben, och det nya systemet slår det gamla med hästlängder! ..Fast det är npg bara en tidsfråga innan jag återgår till det gamla vanliga: kaos och kläder överallt.
-Vi får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren, den värmde. Ja, jag tror vi är för logiska för att göra det vi vill. Faktiskt. Och vi har haft det bra. Hoppas du har det bra med. Nu är det ju trots allt bara enochenhalv månad kvar tills du träffar Josef och alla dina Töreboda-människor på decemberfesten. :) Det kommer gå fort. kramar.

Anonym sa...

Ja, det var det! Underbara Skaga, underbara SKU:are och underbart alltihopa!

Va inte för säker på det där med Sjövik, Tomas hade inte riktigt lugnat sig än o de va la ett tag sen han gick där :PpP Men va glad om du slipper tillbringa pensionsåren utanför en Tipi. :P

Och tack för kramarna, de är verkligen det bästa som finns!

ha de gött!
kram^12