onsdag 21 november 2007

Long time, no see

Japp, så går det när Ellinor har mycket att göra. Eller, egentligen har jag inte supermycket att göra, men jag skjuter upp allt till sista sekunden - och har jag helt plötsligt alldeles för mycket att göra.
Tyvärr har det inte blivit några brev skrivna, men jag har faktiskt träffat min tandemkompis: 2 gånger! Hon heter Gabriele, är 24 år, och pratar svenska hyfsat bra.

Matchen i söndags: förlorade vi med 5-3, men vi ledde med 2-3 inför sista perioden. Snacka om surt. Jag gjorde två assist, och spelade riktigt bra genom hela matchen. (Här skulle jag kunna häva ur mej en massa skit om vår älskade tränare, men jag besparar era öron från de orden jag tänker på -jag tror ni redan har förstått vad jag tycker om honom..)

Dagens roliga händelse: Idag skulle jag fästa min cykellampa på styret, men styret var för smalt för fästningsanordningen. Då tog jag och slängde ner en silvertejprulle i väskan, och efter träningen tejpade jag på styret (myyyycket tejp) tills det blev tillräckligt tjockt.
Jag tänkte på att det kanske såg lite suspekt ut att stå där i mörkret och greja onormalt mycket med en cykel. Det blev en hel del pillande, och till slut kom en tjej (som faktiskt spelar i mitt lag!) och frågade om jag försökte sno cykeln, eller vad jag egentligen höll på med. Jag bara skrattade och förklarade vad jag gjorde.
"Haha, ok, ciao!"
"Ciao", sa jag, tog min nytejpade cykel, och cyklade därifrån.
Dag(natt???)drömde hela vägen hem, och tog en detour bara för att kunna sväva vidare på min PUCH genom den sovande staden, och bara kunna tänka, låta idéerna få fritt spelrum i huvudet. En skön kväll.

2 kommentarer:

Josef K sa...

Roligt med cykeln. hihi. Men jag tror att du försökte få igen dion gamla som blev stulen i t-boda opch att du ville hämnas på en annan cykel. (eller inte)....

jag tycker också att det är bra att du är bra på matcherna.

Ellinor sa...

Tack. Jag tycker att det är bra att du är bra på friluftsliv.

Kramar om