lördag 13 oktober 2007

Därför lever vi i ett panik-samhälle

Ja, allt är farligt nuförtiden. I alla fall om man vill tro Expressen och Aftonbladet. "Men SVT, dem kan man lita på." Det har jag alltid tänkt. Men vad hände igår? Jo, jag tittade lite på nyhetsrubrikerna på svt.se. (man måste ju hålla sej uppdaterad om vad som händer i världen.) Vad får jag se?

Städning kan ge astma

Ojojoj. Jag klickar på rubriken för att läsa artikeln. Om du städar en gång i veckan kan du få astma. Risken är störst när du använder rengöringsmedel och doftsprejer för luften. Va? Kan man få sjukdomar av onaturliga kemikalier? Lägg av! Tell me something I don't know..
Så nu är det inte bara kvällspressen som använder dåliga rubriker för att sprida skräck och tjäna pengar. Nu luras till och med public service.

På tal om städning: På min våning funkar det riktigt bra med det gemensamma köket. Det är faktiskt (som jag tidigare gissade på) Michi&Michi som håller koll, och är våningens egen städpatrull. "Vem är det som lämnat en tallrik här?" "Vem har lagat mat där?" Men stackarna på våning 3! Det såg ut som ett bombnedslag: gammal mat, odiskade saker överallt, skräp, smutisga golv, bänkar och spisar. Nej, så vi tog ett rejält tag (några svenskar) och städade köket. Men den smutsiga disken ställde vi bara undan i ett hörn. De ansvariga får diska själva!

Ikväll ska vi nämligen ha födelsedagsparty för Sara och Johan som fyller 20 på söndag och måndag. Sedan blir det utgång!

VINNARE I VECKANS TÄVLING:
Frågan var: "Vilken superkraft skulle du helst vilja ha?"
1. Stanna tiden
2. Flyga
..och på jumboplatsen (med 0 röster): Superstark.

Förra tävlingen (där mandarin, clemetin och apelsin tävlade om guldmedaljen) vanns av clemetin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, jag skulle också vilja ha födelsedag dagar i rad

Anonym sa...

Det skulle vara "två" mellan födelsedag och dagar

Ellinor sa...

Okej, Mr. Viktigpetter (fredrik): "för Sara och Johan som fyller år på söndag RESPEKTIVE måndag" Happy now..?