torsdag 18 oktober 2007

Vita veckan

När vi (jag, mamma och pappa) kom hit, påpekade pappa att alkoholen är avsevärt billigare här än i Sverige. "Vissa svenska ungdomar skulle antagligen utnyttja det till max! Hehe, rena paradiset!" Eftersom han alltid retas kollade han sådär konstigt på mej, och petade på mej med armbågen, men jag tog inte åt mej direkt. Sen när har jag tyckt om öl? Nej, jag är inte i riskzonen, men de andra svenskarna..?

Jajamän, föga förvånansvärt hade min far rätt. Det har blivit en hel del drickande för vissa här i Innsbruck. Nu har det gått så långt att det stora samtalsämnet har blivit "vita veckor", men eftersom total avhållssamhet i 7 dagar är omöjligt för en blond, blåögd viking (efter konstant alkoholintag under 2 månader) har det dykt upp en del underlättande "relger":

  • En vit vecka är bara vardagarna, på helgerna får man ju dricka!
  • Dessutom får man dricka på fredagkvällen, för på lördag är det sovmorgon!
  • Eftersom vi är lediga på fredagar får man även dricka på en torsdag!
  • Man går bara gått emot den vita veckan om man blir full!
  • Och bjudöl räknas ju inte!

Trots dessa regler verkar den vita veckan oerhört svårt för vissa att genomföra, så nu när är det mest vita dagar som är på modet..

Här måste jag säga som Jenny (angående de underliga reglerna): Jag är aningen skeptisk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Igår stiftades ännu en undantagsregel:

Om man dricker alkohol och sportar samtidigt så räknas inte alkoholen.

Till sport räknas allt som någon gång visats på Eurosport, således även typ biljard.

Dock kan jag droppa så mkt info som att en av de främsta blonda och blåögda vikingarna faktiskt, till allas förvåning, höll sig till cola.

Ellinor sa...

De är listiga, de små vikingarna! Ja, colan, den läste jag om.. Och Björn: "Fan, jag kör!" Såååå typiskt!

Anonym sa...

Haha. Ni är studenter och det är så det skall vara då. Vita dagar existerar endast i Tentaveckor (i alla fall för Chalmerister)

Ellinor sa...

Men, nu vet vi ju alla att Chalmeristerna är ett helt eget släkte.. och hur deras idioti har spridit sej till Innsbruck, Österrike, har jag inte listat ut än..

Eller så är vi helt enkelt svenska studenter.. ;) (men inte jag, eftersom jag inte dricker..??)