onsdag 17 oktober 2007

Hur var det nu egentligen...?

För tre veckor sedan skulle jag och Michi se "König der Wellen" (den animerade filmen om pingvinen som surfar) på Cineplexx - 15 minuter ifrån studenthemmet.
Så blev det inte. Istället ska vi idag, tillsammans med Minna, se "SICKO" (Michael Moores nya film) på Metrokino - 5 minuter härifrån.
Vi gick alltså från rolig animerad barnfilm på dubbad tyska till en kritisk amerikansk dokumentärfilm. What?

Ellinor: "Jag vill gå på bio."
Michi: "Jag vill se König der Wellen. Ska vi gå tillsammans?"
Ellinor: "Onsdag?"
Michi: "OK."

Michi: "Har skola på onsdag."
Ellinor: "OK - nästa vecka?"
Michi: "Japp."

Michi: "Den går bara jättetidigt, och jag har skola varje dag."
Ellinor: "OK - kan vi se på SICKO istället då?"
Michi: "OK. nästa vecka?"

Michi: "Jag har glömt biobiljetterna hemma - hämtar dem i helgen. Nästa vecka?"
Ellinor: "OK."

Michi: "Jag kan bara på onsdag."
Ellinor: "Det går bra - kan jag ta med en kompis?"
Michi: "Jajamän!"
Ellinor: "Onsdag it is!"

Michi: "Den går inte på Cineplexx på onsdagar."
Ellinor: "Men du har väl bara biljetter till Cineplexx?"
Michi: "Ja, men det gör inget."

Precis, orka krångla...

Varje gång har det kommit något ivägen - men INTE ikväll! Ska dra iväg om 20 min!
Det roliga är att det alltid är Michi som har kommit på alla problem, och hon har börjat VARJE samtal med "Ellinor, ich muss dir etwas sagen." =Ellinor, det är något jag måste berätta för dej. Och VARJE gång har mitt hjärta hoppat till och trott att det har handlat om ett dödsbud! ..Men det är ju bara bio.

Kom på för en stund sen: "Nej, har inte köpt något godis!" Men sedan kom jag på vad filmen handlar om - man kanske inte vill sitta där och slänga i sej chips och choklad när man ser på den direkt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sen kan man fråga sig vilka ddsbud hon rent tekniskt sett skulle kunna ge dig, då ni kanske inte har jättemånga gemensamma bekanta?
Eller det skulle kanske vara den där Berndt då. Berndt från Bayern.

Ellinor sa...

Just det, det skulle ju vara en stor förlust... ;)