tisdag 30 oktober 2007

Kramas är livet!

-Lita på det! (Snodd låttext från Tåget går)

Usch vad jag saknar att kramas! Igår var jag sjuk, jag skyller allt på bristen på mänsklig kroppskontakt..

Jag kommer ihåg när vi var på västgötaläger med ishockeyn och vi sov över på skolan i Fotskäl. Där kunde man gå omkring och bara njuta av alla fina pepp-fraser som satt på väggarna, blandade med konst á la dagisbarn.

Där att det också en söt lapp, där det stod ungefär så här:

Man behöver 1 kram om dagen för att övehuvudtaget kunna finnas
Man behöver 4 kramar om dagen för att överleva
Man behöver 8 kramar om dagen för att må bättre

Och man behöver 12 kramar om dagen för att växa

Och eftersom jag var så kort (och fortfarande är lika kort idag) sa vår dåvarande målvaktstränare: "Men Ellinor, om man behöver 12 kramar om dagen för att växa, då är du i stort behov av kramar!" Så varje dag gav han mej 12 kramar!

Men här har det inte blivit så många kramar. Hmmm... längtar efter kramgoa SKU:are som kan få mej att växa några millimeter!

Och så avslutar vi med klyschan:
Det finaste med en kram är att du inte kan ge en kram utan att få en tillbaka

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gillade dagens klycha stenhårt! Skickar härmed 12st kramar genom cyberspace och hoppas¨på att få träffa en något längre ellinor snarast! miss u! pussss o kramp johanna! XD

Anonym sa...

Hej lilla Ellie
skickar 12x12 kramar till dig från mig, pappa, Lobo, Tobbe, Fredrik, Morf,Manschkin och hela Halna och hoppas att du har kryat på dig.

Stora kramar
mamma

Anonym sa...

Jaaa, kramar är verkligen livet!

Du sa det där med 12 kramar om dagen för att överleva nån ggn när jag var deltagare på Floby, o det har liksom fastnat i mitt medvetande...Min bästa kompis va me då också, o jättelänge efter det lägret kunde vi säga "enligt Ellie så behöver man 12 kramar om dagen, och nu kommer vi ju inte ses imorn, så det är bäst du får 24 redan nu.." haha..så om du undrar vad min första uppfattning om dig va så e det när du stod under eken på väg mot Alphem och pratade om hur man ska kramas, "Inte såna där mesiga enarmskramar, utan riktiga ska det va"

ha det bäst!
kram

Trollmor sa...

Här kommer 12 växakramar från trollskogen!

Ellinor sa...

Tack för alla underbara, goa kramar! Jag behöver dem verkligen!

Susanna:
Ojojoj, det hade jag totalt glömt bort! Men nu, när du säger det, kommer allt tillbaka till mej. Helt sjukt att ord som lilla jag har sagt kan sätta sej djupt i en annan människa! - Och fascinerande! Det klingar liksom 100% Ellie över de där orden..

Josef K sa...

älskling på jullovet blir det många kramar. a många kramar blir det. för då kan vi ta igen all förlorad kroppskontakt som vi har saknat.

aa då blir det kramar.