torsdag 25 oktober 2007

Schnitzel

Igår gjorde jag och min rumskompis Wienerschnitzel, a.k.a. panerat kött. Hon tycker inte om fläskkött, så vi panerade kalkonkött. Jag brukar inte äta kalkon, men det smakade mycket godare än vad jag kom ihåg det.
Hon passade på att be om ursäkt för att hon pratat i telefon med sin pojkvän när jag skulle sova, men jag sa att det inte gjorde något. "Måste man prata med sin pojkvän, så måste man. Jag har ju också en pojkvän.." Hon blev glad över att jag förstod, och sa "Jo, vi hade ju en liten meningsskiljaktighet.." "En liten??!" sa jag, och då började vi skratta båda två! Men, de blev lite mer sams igår, de var ju trots allt deras 3-årsdag.

Idag måste jag handla, eftersom alla affärer har stängt imorgon - Österrikes nationaldag.

Jag har fått en massa musik (52Gb = 14 500 låtar) av min kusins sambo. Tyvärr är det mesta inte riktigt min stil. Det är dålig tysk pop/rock, dålig italiensk smörsång och opera, samt en massa tyska "hits" - dvs: ren skit. Sedan finns det en del house/techno och alldeles för mycket eurodisco.
Nu har jag rensat bort 35Gb, och faktiskt letat fram en sisådär 40 ruskigt bra låtar. Men, 1 bra låt/Gb är inte ett bra betyg...

Fast, äntligen fick jag tag på den där låten med Dario G, som jag var helt förälskad i när jag gick i åttonde klass! Jag hade till och med glömt av att den fanns!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jess, jag lovar att ringa Josef om jag hittar en liknande! :)

Hur går det förresten med distansen och allt det där? Är det fruktansvärt jobbigt? :/ Sov så gott. Gonatt. kramar.

Ellinor sa...

Så länge jag håller mej sysselsatt flyter allt bara på. Men när saker och ting är jobbiga, eller när jag inte har något att göra, saknar jag honom en hel del...

Men, nu har vi redan varit ifrån varann i 2,5 månad - bara 1,5 kvar. Och har vi klarat av den första delen är den andra a piece of kake!

Jag är helt säker på att det inte kommer påverka (eller har påverkat) vårt förhållande negativt att vara ifrån varann. Det som är jobbigt är att jag verkligen saknar honom, och att jag kan känna mej lite nere.. Det är liksom energikrävande.

Så jag har ingen aning om hur jag ska klara av vårterminen: 5 januari-20 juni. Det är nästan 6 månader..!
Men då kommer jag antaligen ha ännu mer kompisar här, som tar hand om lilla mej när jag är ledsen! :D