fredag 26 oktober 2007

För femtielfte gången!

DET FINNS INGEN GEMENSAM LÅDA!

Nej, de har inte varit och knyckt mina bestick igen (förutom en av mina knivar, som har varit borta i över en vecka..) men de snor andra grejer -framförallt mat! Ok, att lite mjölk försvinner nån gång då och då, men lyssna på det här:

  • 2 ägg
  • 2 L mjölk
  • 1 kiwi
  • 1 yoghurt
  • 1 hushållspappersrulle
  • 2 disksvampar

Jag har pratat med de andra på våningen, och ingen har blivit av med lika mycket som jag! Idag när jag skulle dricka mjölk var det nya (som skulle vara helt fulla, oöppnade) mjölkpaketet bara halvfullt!

Nej, nu får det vara nog. Jag skrev en lapp och satte på kylskåpet. Buskapet löd ungefär såhär:

Sluta ta min mat! Jag är också en fattig student, och jag har inte råd att ge mat till alla andra. Om ni verkligen behöver något, kan ni bara fråga mej. Jag är ingen ond människa -jag har bara ont om pengar.
//Ellie, rum 212


Tyvärr skrev jag lappen på engelska, men jag har inte tillräckligt bra ordförråd för att vara arg på tyska... Man lär sej ju bara positiva ord i skolan. Det är först nu jag börjar lära mej ord som idiot, ful osv.
Men, jag använde inte några av de orden på min lapp! Den var vänlig, men bestämd.

(Sedan kanske jag ska påpeka att jag faktiskt inte har ont om pengar, men det blir ju lite dyrt om jag ska köpa massa ny mat hela tiden - så mamma och pappa: Ni behöver inte orora er! )

7 kommentarer:

Rasmus sa...

I vårt kök är det mest Putzfrau som själv grejer! Jag saknar mitt durkslag.

Ellinor sa...

Hmmm.. Putzfrau brukar lägga undan saker som är i vägen. Men hon brukar väl bunta ihop dem i hyllan -har du verkligen kollat överallt..?

Anonym sa...

Hmm, det kanske är dags att sluta gå ner på 2an och själa mat då... ;)

Ellinor sa...

Vad händer här då??
Ok att jag-är-så-tankspridd-att-jag-knappt-vet-vad-jag-heter-Rasmus stavar fel, men du också Jenny???

Eller så blev det bara ett roligt sammanträffande att ni båda skrev "själa".. (Fast Rasmus gjorde en ÄNNU värre miss, och skrev t.o.m. "själva")

Jenny, jag kanske ska ta lite turer upp till 4:an då och då, för att fylla på mitt matförråd ;)

Just det, om verbet "själa" faktiskt skulle finnas, skulle det ordet vara otroligt vacker. Själ=ande Själa=göra andligt... Bara en tanke..
Men det som idioterna på min våning håller på med är allt annat än vackert! Så de "stjäl"...

Jenny sa...

Men fan också, jag som speciellt noterade att mr Tankspridd skrev fel?! Jag måste vara rörigare inombords än jag själv förstått.

Och Ellinor, du är välkommen upp till 4an när du behöver mer mat. Jag visar gladeligen var TV-mannen förvarar sin mat...

Anonym sa...

jättefint älskling. vi hoppas att det löser sig.

det är väl ingen som har gett sig på kött&grillkryddan än. för det vore skamligt.

Trollmor sa...

På ´rom bara!