söndag 21 oktober 2007

Första matchen

Igår spelade vi mot Villach, de regerande mästarna.

Nivån var väl ganska lika, men vi var inte konsekventa i vårt spel, och då uppstod en del missar. Jag spelade center, och det var lite svårt att komma in i det, eftersom deras spelsystem är lite annorlunda.

Villach ledde med 1-0 efter första perioden. De hade en halvbra chans och satte den helt enkelt.

Period 2: Missförstånd (där jag var inblandad) ledde till Villach's 2-0, och på 3-0 var jag också på isen.
Usch, men jag blev bättre ju längre matchen gick.

Sedan gjorde de 4-0 (hur kommer jag inte ihåg) och 5-0 (efter att domarn dömt ett ogiltigt mål till deras fördel), och när det återstod 8 sekunder fick de in ett turmål.

6-0 alltså. Det låter som om vi blev överkörda, men jag tycker nog att 3-0 skulle varit ett rättvisare resultat. Sedan var ju vår tränare lite rolig. Han toppade hela tiden, och så fort något inte stämde så ändrade han om i 5:orna. Det blev felbyten, missförstånd och allt möjligt. Man hann inte vänja sej vid att spela ihop med någon.
Och trots att han toppade sa han hela tiden "Det gör inget om vi inte vinner, vi är inte här för att vinna." -Varför fick inte alla tjejer spela då? Och varför lät han inte samma personer spela ihop hela matchen? Då kanske vi hade kunnat spela ihop oss lite, och spela upp oss..

VINNARE AV VECKANS TÄVLING!
Denna vecka handlade tävlingen om julklappar. Topp 3:
1. En resa till ett varmt land
2. En spahelg
3. Konsertbiljetter

1:an och 2:an hade jag räknat med, men jag trodde allt att digitalkamera skulle sno åt sej plats nummer 3..

Imorgon kommer jag att berätta vad jag önskar mej i julklapp!
Until then: May God hold you, in the palm of His hand.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej söötis! Är verkligen kul att kunna läsa om dina bravader! Känns inte lika tomt efter dig då! Känns som att du sitter här o babblar på som vanligt! Miss U like crazy! huggies/ Johanna

Ellinor sa...

Vadå "babblar på som vanligt"??? Påstår du att jag pratar för mycket ;)

Ska kolla in din bilddagbok idag! Det ska bli spännande att se din nya frisyr! Kramar

Anonym sa...

sure! do so! lämna en komentar vettja! klart du babblar för mycket! hehe :P

Anonym sa...

Äsch, ni mejar ner dem nästa gång. Visa dem hur vi svenskar gillar små skrikiga österrikare (med eller utan musatsch...)!