lördag 6 oktober 2007

Intelligensen flödar

Det är så otroligt skönt att kunna spela ishockey. Det är den stunden på dagen jag tränar som jag verkligen känner att jag bara ägnar tid åt mej själv. Det är då jag känner att jag gör min grej. Det kan ha gått hur dåligt som helst med dagens grammatik-övningar, men när jag kommer ut på isen vet jag vad jag gör, för ishockey kan jag.
Tyvärr kan inte alltid tränaren särskilt mycket om ishockey, men det är en annan historia, den tar jag imorgon.

Åkte faktiskt med tränaren från Mittenwald (Tyskland, där tränar vi på lördagar) till Innsbruck idag. Han åkte fast för fortkörning: åkte 86km/h istället för tillåtna 50. "Men det är inte så farligt, bara 34km/h. Det kunde varit värre. Senast åkte jag 58km/h för fort, och om jag hade åkt 35 hade jag fått betala ännu mer." Just det, det är bara böterna som kan bli värre - det kan absolut inte bli några som helst andra konsekvenser av att man kör för fort...
Han hade inget körkort med sej heller, då det tog en bra stund innan vi kunde åka därifrån.
Ja, vad kan jag säga. Som ni säkert redan har förstått är min tränare ett geni på alla sätt och vis.

Fast å andra sidan är han den enda personen i hela Innsbruck som vet vad en växelspak är, och hur man använder den. Alla andra jag har åkt med har totalt saknat de kunskaperna.
Motorn skriker som en trotsig 3-åring i godisaffären, och varvmätaren närmar sej 4000varv...
-Först då är det dags att växla "Innsbruck-style"...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå! Min länk var ju kul! :) Fast jag sa å andra sidan att det var en relativt tragisk humor. Haha.

Det där med växelspakar, alltå. Och det här med halkkörning och växelspakar ihop, det kan bli en spännande historia! :)