söndag 28 oktober 2007

Spännande match och alkohol

Idag var det alltså match igen! För motståndet stod Kitzbühel/Salzburg, som slått ihop sina två lag, och därigenom skapat ett väldigt bra lag.

Jag fick dra ett ganska tungt lass, med varannat byte och spel i både boxplay och powerplay. K/S gjorde tyvärr 0-1, men jag passade (klockren pass rätt på bladet) till 1-1.

Sedan, i slutet av andra perioden, gjorde jag 2-1 -och kunde ha blivit matchhjälte (hjältinna..?).
Men, de fick otroligt många powerplay under terdje perioden. Jag spelade i nästan 4 minuter i sträck ett byte - det är helt galet. Så, till slut gjorde K/S 2-2 -och jag var tyvärr på isen då. Men, det fanns inget jag kunde göra. Shit happens.

Vi kämpade på som dårar, och domarn började äntligen inse att K/S's nummer 14 var en total idiot. Hon sa en massa kommentarer som domarn inte hörde, men till slut gjorde hon en dundermiss:
En av våra spelare blev utvisad. Eftersom motståndaren, som blivit tacklad, blev ganska allvarligt skadad, fick våran spelare 10 min.

Nummer 14: "Domarn, vad blir det för straff?"
Domaren: "En tio-minutare."
Nummer 14: "Hahahahaha!" och pekar mot vårt bås.
Domarn "Nummer 14 (pekar på henne) -matchstraff för osportsligt uppträdande!"

Hon var ju verkligen hela tiden mer fokuserad på att göra oss sura, än att ta hand om sitt eget lag. Ingen normal spelare skrattar åt något sådant, framförallt inte när en av ens egna spelare har blivit allvarligt skadad. Den skadade spelaren behövde inte åka till sjukhuset, men hon kunde inte spela mer på hela matchen.

Det hela (resultatet 2-2, inte nr 14's utvisning..) ledde till förlängning (Sudden death), och där gjorde vi 3-2!

Sedan kommer vi till alkoholen. På träningslägret i Sterzing drack vi öl efter varje kvällsträning. Ibland tar vi en öl efter träningen, och idag drack vi champange, för att vi vann. Det konstiga är att många åker bil till och från träning/match, och för dem är det tydligen helt okej att dricka en starköl/ halsa ett glas vin/champange, och sedan sätta sej bakom ratten..
Det känns som Italien all over again*. Fast, de säger ju "ciao" här också, så jag kanske inte borde vara förvånad..


*För ca 2,5 år sedan var jag i Italien med klassen, och vi bodde hos söta italienskor. De flesta hade pojkvänner med körkort (aka chaufförer), och "chaufförerna" körde ofta, även när de hade druckit..

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker ju helt klart att nr 14 verkar jättesmart- ö nej.

men du verkar ha varit bra. sånt gillar vi.

sen är ju alkoholvanorna lite underliga ja. det känns juinte som om syftet med en träning försvinner om man drar en öl efter den. och att kör sen också är ju ännu smartare. men du är bra

Rasmus sa...

Wuu, en kommentar från Josef - Mannen myten legenden! Sport + alkohol + bilkörning låter inte som någon bra kombination, även om det verkar poppis här nere.

Ellinor sa...

Haha, jo han är ju mest ute i skogen, och inte framför datorn. Det är så han har lyckats behålla sin status som legend -för ingen har ju egentligen sett honom...
Men, då och då tar han sej tid och läser igenom alla nya blogginlägg på en gång.
Ja, och om man har varit en duktig flickvän (t.ex. när man har gjort mål i en match) kan man få en liten kommentar! Ofta är de fulla med ironi och sarkasm, precis som min pojke, men that's just the way I like it!