tisdag 23 oktober 2007

Min önskelista

Nu har jag funderat på vad jag önskar mej i julklapp i över två veckor. Det hela började med att jag köpte torkade äpplen ("made in China - säg inget till mormor! -hon är rädd för allt som kommer ifrån Kina...) och verkligen saknade våra hemtorkade äpplen. "Måste skriva upp torkade äpplen på min önskelista", tänkte jag.

Sedan dess har jag tänkt ännu mer på vad jag saknar, och haft en tävling där ni kunnat rösta på det ni önskar i julklapp. Och lagom till att jag ska avslöja hela listan på min blogg (idag alltså) börjar det snöa i Innsbruck! Snön smälter visserligen direkt när den nuddar marken, men bergen är helt vita och underbart vackra!

So, without any further ado..
MIN ÖNSKELISTA:
1. Torkade äpplen (de köpta kommer tyvärr inte i närheten av the real Halna-deal.)
2. Herbal Essences schampo och balsam (har letat som en galning, men hittar dem inte här!)
3. Strumpor (alltid bra att ha många par, och jag har få..)
4. En dagbok* (den jag har nu är jag inte nöjd med)
5. Hörlurar till min mobil (så jag kan lyssna på musik, min MP3 börjar ge sej)
6. Många kramar!

Om någon därute också har en önskelista: Skriv den i kommentarerna. Då kanske ni får något roligt av mej i julklapp!
Det som är superbra med att skriva sin önskelista redan 2 månader innan julafton, är att man nästan har glömt av vad man har önskat sej sedan när man väl får presenten. Överraskningar is the shit!

*När det gäller dagboken är jag extremt kräsen. Den får inte under några omständigheter vara parfyrmerad. Linjer är ett måste, och när det gäller format finner jag A5 mest tilltalande. Lås är inte nödvänigt, men det vore bra om den gick att stänga till ordentligt. Jag har redan en serie Nalle Puh-dagböcker, så en dagbok med Nalle Puh-tema vore inte helt fel...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, är det den rosa luddiga du har nu? :) (minns den från Taizé)

Jag kan tycka att jag borde ha en önskelista men inte då. Än. Det kommer kanske. Hoppas jag. Pepparkakor, förresten! Det måste vara världens bästa uppfinning, lätt.

Livet leker, antar jag? :) Grattis på österrikiska nationaldagen imorgon! Ha det bra. :) kramar.

Ellinor sa...

Tyvärr är det inte den rosa, luddiga jag har nu.. Den var min absoluta favorit! Den har jag redan skrivit ut, och min nya är jag inte lika nöjd med...

Så, om du hittar en som är som den rosa, luddiga - tipsa Josef ;)
(Bör dock påpeka att jag har den rosa, luddiga -med Nasse- men också den lila -med Ior- och den orangea -med Tiger- men ingen med Nalle Puh!

Anonym sa...

jag gillar förklaringen med om hur dagboken ska vara. roligt roligt. och jag ahr kommit på en sak nu sen jag läste. men du får inte vet. kanske nån annan dag. jag har väl inte tänkt att ge det i julklapp men nånannan gång kanske.

Ellinor sa...

Kom ihåg Josef: ALLA bra idéer skriver man upp! Annars glömmer man dem...